کد خبر : 23628
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۲۶

استاد بزرگ شطرنج گیلان قهرمان مسابقات بلیتس جام کاسپین

استاد بزرگ شطرنج گیلان قهرمان مسابقات بلیتس جام کاسپین
بیستمین دوره رقابت‌های شطرنج بین المللی جام کاسپین از روز شنبه با حضور بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۲ کشور خارجی در رشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مسابقات شطرنج جدول بلیتس(برق آسا) بیستمین دوره رقابت‌های بین المللی جام کاسپین با قهرمانی امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان در رشت پایان یافت.
در جدول بلیتس(برق آسا) این رقابت‌ها ۱۸۴ شطرنجباز از ایران و چند کشور خارجی حضور داشتند که در ۱۱ دور به روش سوئیسی با هم به رقابت کردند.
در پایان این مسابقات، امیررضا پور رمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان با کسب ۹.۵ امتیاز عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، آرش داغلی از گیلان، حمیدرضا طهماسبی از فارس و ووگار رسول‌اف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان با کسب ۹ امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب دوم تا چهارم شدند.
همچنین مهدی غلامی ارومی از مازندران،رضا مهدوی از قزوین و آراد نظری از گیلان با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب رتبه‌های پنجم تا هفتم این جدول را تصاحب کردند.
بیستمین دوره رقابت‌های شطرنج بین المللی جام کاسپین از روز شنبه با حضور بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۲ کشور خارجی در رشت آغاز شده که شطرنجبازان حاضر در این دوره از مسابقات در جداول مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.
علاوه بر حضور تعدادی از ملی پوشان ایران،شطرنجبازانی نیز از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان،افغانستان،فیلیپین،بلاروس و چین در این دوره حضور دارند.
در جدول نخست(A) این رقابت‌ها اساتید و شطرنج‌بازان دارای رتبه بین‌المللی ۲۰۰۰ و بالاتر، اساتید بین‌المللی و شطرنجبازان معروف حضور دارند در جدول گروه دوم(B) هم شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۲۰۰۰ حضور می یابند و در جدول گروه (C) نیز نوجوانان زیر ۱۴ سال با هم رقابت می‌کنند و جدول دیگر مربوط به مسابقات برق آساست.
همچنین جدول پایانی این دوره برای دریافت امتیاز استاد بزرگی برگزار می‌شود که شطرنجبازان برای افزایش رتبه خود و دریافت امتیاز استاد بزرگی می‌توانند در این بخش با هم به رقابت بپردازند.
روز جمعه ۱۳ بهمن ماه نیز رقابت‌های جدول سریع با حضور ۲۵۸ شطرنجباز برگزار شد که در نهایت ووگار رسول‌اف از جمهوری آذربایجان با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت، حمیدرضا طهماسبی و رضا مهدوی از ایران با کسب ۸.۵ امتیاز به دلیل پوئن شکنی به ترتیب دوم و سوم شدند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.