کد خبر : 23302
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۸

مخترع اولین فرآورده پروبیوتیکی درمان زخم‌های سوختگی یک مربی پرورشی گیلانی است

مخترع اولین فرآورده پروبیوتیکی درمان زخم‌های سوختگی یک مربی پرورشی گیلانی است
یک مربی گیلانی به همراه تیم تخصصی واحد فناور رایکا ژن فارمد اولین محصول پروبیوتیکی در درمان زخم‌های سوختگی را تولید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

نرجس محمدی بندری یکی از مربیان پرورشی مدارس املش از استان گیلان است. دکترای میکروبیولوژی دارد و علاقه‌مند به کار تحقیق و پژوهش است.
وی درباره دستاورد علمی، تحقیقی‌ و ساخت اولین محصول پروبیوتیکی در درمان زخم‌های سوختگی گفت: از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی بیمارستان سوانح و سوختگی درمان بیماران دارای زخم‌های عفونی شده و دارای بیوفیلم باکتریایی (مجموعه ای از باکتری‌ها) است و درمان این بیماران بسیار پرهزینه و دشوار است و آنتی بیوتیک‌های موجود نمی‌توانند به طور کامل با عفونت‌ها مبارزه کنند، بنابراین نیاز به درمان‌های جدید بسیار حائز اهمیت به نظر می‌رسد. از این رو هدف، طراحی و ساخت داروی طبیعی ارزان قیمت،با قابلیت استفاده آسان برای تمامی اقشار جامعه است که بتواند مشکلات درمانی آنها را تا حد زیادی برطرف کند.
محمدی بندری در ادامه گفت: این فراورده (اسپری) به عنوان اولین محصول پروبیوتیکی با نام اولیه رژفادرم حاصل مطالعه بیش از ۱۰ ساله محققین
واحد فناور رایکا ژن فارمد است که از سال ۱۴۰۰ تحت حمایت پارک علم و فناوری گیلان قرار گرفته است و در مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و وزارت بهداشت وارد فاز مطالعات بالینی شده است.
وی افزود: محصول مذکور به عنوان فراورده پایه است و استحصال دیگر اشکال دارویی همچون ژل،پانسمان‌های آماده،پماد از آن امکان پذیر است. پس از گذراندن آزمایش‌های لازم، این محصول در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. ما به امید این هستیم که این محصول بتواند سبب بهبود سریع زخم‌های سوختگی شود و به مردم کمک کند تا سریعتر از زخم های سوختگی بهبود یابند.
محمدی بندری همچنین در مورد مشکلات و موانعی که در راه انجام این کار تحقیقی پیش رو داشتند،افزود: از مشکلات پیش روی ما می‌توان به فرایند طولانی و سخت اخذ مجوزهای لازم و در ادامه به مشکلات مالی و سختی‌های دریافت تسهیلات از سازمان‌های موجود اشاره کرد.
وی برای علاقه مندان کار تحقیق توصیه کرد وگفت: با اتکا به پروردگار متعال و شناخت راه، بدون ترس وارد عرصه تحقیق و تولید در زمینه تخصصی خود شوند که این مساله هم باعث اشتغال خود و چندین نفر دیگر می‌شود و هم موجب رشد اقتصادی جامعه خواهد شد.

 خبرنگار پانا: بنیامین مهرآئین شلمانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.