کد خبر : 6019
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

مدیرکل بیمه سلامت گیلان: پنج دهک نخست درآمدی، تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان: پنج دهک نخست درآمدی، تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند
دهک های چهارم و پنجم جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت:تا کنون سه دهک درآمدی نخست جامعه رایگان بودند ،اما اکنون دهک‌های چهارم و پنجم هم به بیمه شدگان رایگان اضافه شدند.
دکتر محمود عاطف راد با تشریح اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به جمعیت بیمه سلامت رایگان استان افزود: به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی طی ۲ سال گذشته؛ ۳ دهک مشمول بیمه رایگان بوده اند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان یاد آورشد:در حال حاضر۱۶۱ هزار و۱۸۰ نفر در استان گیلان در سه دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.
وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی، از این به بعد ۵ دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.
عاطف راد تصریح کرد: بر این اساس ۷۷ هزار و ۸۲۸ نفر در گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان استان اضافه می‌شوند. پیش از این دهک درآمدی ۴ می‌بایست ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.
وی افزود: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همچنین تسهیل در اجرایی شدن بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت.
وی اضافه کرد: میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه ارزیابی وسع متقاضیان را به صورت برخط به سازمان بیمه سلامت اعلام می نماید. وبراساس نتیجه ارزیابی وسع اعلام شده متقاضیان چنانچه در دهک های یک تا پنج قرارداشته باشند بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان افزود: هم اینک جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر در استان گیلان در ۴ صندوق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.