کد خبر : 14622
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

معصومه نیک‌کار

کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ اصله چوب قاچاق

کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ اصله چوب قاچاق
چوب‌های قاچاق کشف شده که متعلق به صاحب کارگاه چوب‌بری بود نیز با ۳ وانت نیسان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنگر منتقل و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پویشگران گیل:
با تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی قاچاق در منطقه کدو سرای حوزه سنگر شهرستان رشت به حجم سه نیسان چوب آلات قاچاق کشف و ضبط شد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ماموران یگان حفاظت تعداد زیادی چوب جنگلی که به صورت غیرمجاز قطع شده و در یک کارخانه برنجکوبی در روستای کدوسرای بخش کوچصفهان از توابع شهرستان رشت انباشت شده بود را کشف کردند.
سید مازیار رضوی افزود: ماموزان در بازرسی از این برنجکوبی که در مجاورت کارخانه چوب بری بود ۲۴۳ اصله چوب جنگلی از گونه‌های کاج، توسکا، سفید پلت، لرگ، صنوبر و بلوط را که زیر برنج‌ها مخفی شده بود، کشف و ضبط کردند.
وی همچنین از پلمب کارگاه چوب‌بری با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و اضافه کرد: چوب‌های قاچاق کشف شده که متعلق به صاحب کارگاه چوب‌بری بود نیز با ۳ وانت نیسان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنگر منتقل و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در زمین‌های ملی و قاچاق چوب، مورد را به سامانه‌های امداد جنگل و مرتع به شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.