کد خبر : 17460
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

افتتاح از فاز اول موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد رودسر

افتتاح از فاز اول موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد رودسر
رضاییان:ما اکنون ۴۰ اثر در ایران داریم که ثبت جهانی شده اند که از این تعداد ۲۴ اثر تاریخی، دو اثر طبیعی و ۱۴ اثر صنایع دستی هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
قاسم رضائیان رئیس اتاق بازرگانی در حاشیه افتتاح از فاز اول موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد رودسر گفت: ما در اتاق بازرگانی گیلان تلاش خواهیم کرد جهت شناسایی بازار هدف برای صادرات صنایع دستی و بافندگی قاسم آباد برنامه محور عمل کنیم.
رئیس اتاق گیلان در ادامه از راه اندازی نمایشگاه و فروش محصولات صنایع دستی  قاسم آباد استقبال و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم بازارچه محصولات صنایع دستی در این منطقه راه اندازی شود اما تحقق این امر مستلزم تمهیدات و مقدمات لازم است.
رضائیان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سراسر کشور در زمینه صنایع دستی، ادامه داد: حرکت خوبی در راستای صادرات محصولات صنایع دستی در سطح کشور شاهد هستیم و قطعاً اتاق بازرگانی گیلان هم در این راستا تلاش خواهد کرد مردم قاسم آباد نیز در این زمینه سهم صادراتی در حوزه صنایع دستی داشته باشند.
رضائیان تاکید کرد: اگر محصول صنایع دستی با کد صنایع دستی به تعرفه گمرکی اوراسیا وارد شود،صنایع دستی همه استان‌های کشور می توانند از درگاه استان گیلان به بازار اوراسیا وارد شوند ما بدنبال این هستیم که از تعرفه ها برای ورود صنایع دستی به بازارهای جهانی استفاده کنیم.
وی عامل دیگری که در زمینه صادرات بسیار مهم است را برندینگ بین‌المللی برای صادرات اعلام کرد و افزود: ما اکنون ۴۰ اثر در ایران داریم که ثبت جهانی شده اند که از این تعداد ۲۴ اثر تاریخی، دو اثر طبیعی و ۱۴ اثر صنایع دستی هستند که یکی از مهمترین اثرها در قاسم آباد با محوریت صنایع دستی ثبت شده است این منطقه نقش استان گیلان را در بازارهای بین المللی در حوزه صادرات پررنگ تر می‌کند.

 

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.