کد خبر : 2321
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۵

برگزاری دومین نشست ثبت سرطان بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برگزاری دومین نشست ثبت سرطان بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
تیمی از جراحان پستان، متخصصان انکولوژیست و رادیوتراپیست در کلینیک شهدای سلامت رشت مستقر و روند درمان بیماران را آغاز خواهند کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
دومین نشست ثبت سرطان بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌منظور تسریع در فرایند شناسایی، ارزیابی و درمان بیماران برگزار شد.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دومین نشست ثبت سرطان پستان بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین بهداشتی و درمان و همچنین تعدادی از متولیان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این نشست، پیرامون شناسایی، ارزیابی، ارجاع بیماران به بخش رادیولوژی و همچنین درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان بالینی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.
در این جلسه مقرر شد به جهت درمان بیماران در صورت مثبت بودن، بیماران به کلینیک پستان در مرکز تیپ یک سرطان کلینیک تخصصی شهدای سلامت رشت، ارجاع و سیر درمانی آن‌ها با اقدامی جهادی و شتابی بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.
گفتنی است با تلاش‌های صورت گرفته، تیمی از جراحان پستان، متخصصان انکولوژیست و رادیوتراپیست در کلینیک شهدای سلامت رشت مستقر و روند درمان بیماران را آغاز خواهند کرد.
در حال حاضر، بروز سالانه سرطان پستان در استان گیلان به بیش از یک هزار مورد رسیده که این میزان بروز در ردیف ششم کشوری قرار دارد.
ثبت سرطان بالینی از سال ۱۳۹۷ به‌صورت آزمایشی در استان گیلان هم‌زمان با ۶ دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال انجام است.
به گزارش وبدا، در کشور، حداقل حدود ۲۰ هزار نفر سالانه به سرطان پستان (برست)، مبتلا می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.