کد خبر : 22401
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

مسئول کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان گیلان:

پیام‌های انقلاب اسلامی،خلاقانه و هنرمندانه منتقل‌ شود

پیام‌های انقلاب اسلامی،خلاقانه و هنرمندانه منتقل‌ شود
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وپنجمین فجر شکوه‌مند انقلاب اسلامی استان گیلان بر ضرورت انتقال هنرمندانه و خلاقانه آموزه‌ها بر بستر برنامه‌های قابل اجرا و اثربخش تاکید نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

سیدجلیل میرعظیمی،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در نخستین نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت چهاوپنجمین فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و استفاده از هنرهای اصیل مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی نقش موثری در نیل به اهداف دارد.

میرعظیمی در ادامه، اثربخشی و خلاقیت‌ورزی اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان و هم‌گرایی متولیان این حوزه را از دلایل توفیق این کمیته در سال گذشته عنوان‌ و استمرار هم‌گامی و هم‌گرایی‌ها را خواستار شد.

وی انتخاب «جشن ملی، مشارکت قوی، آینده روشن» به عنوان شعار محوری  فجر چهل و پنجم را تاکیدی بر اهمیت مشارکت‌ موثر در برگزاری آیین‌های فجرانه و نقش این برنامه‌ها در ریل‌گذاری آینده روشن فردا دانست و از اهمیت ارایه خوراک فکری مناسب به آینده‌سازان در بستر این فعالیت‌ها سخن‌ گفت.

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان گیلان در ادامه، به تبیین رویکردهای این کمیته پرداخت و ضمن با اهمیت توصیف‌کردن بسترسازی برای آشنایی نسل کودک و نوجوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح‌ نمود: برای دست‌یابی به این هدف، نیازمند همراه‌سازی حداکثری آینده‌سازان با برنامه‌ها هستیم.

میرعظیمی درهمین‌حال، فرصت‌سازی برای تعامل و هم‌گرایی، استفاده موثر از مراکز فرهنگی هنری، تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی، تجلیل از اعضای برگزیده کودک و نوجوان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی‌محلی استان را در اولویت‌ دانسته و بر طرح‌ریزی برنامه‌ها با نگاه به این موارد تاکید کرد.

وی هم‌چنین،  با ضروری ارزیابی‌کردن جریان‌سازی فکری و مردمی‌سازی آیین‌های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: لازم است در اجرای برنامه‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته‌ باشیم.

لزوم برنامه‌ریزی متناسب با مناسبت‌های اسلامی ایام‌الله دهه فجر و حرکت در مسیر تقویت و تعمیق باورهای دینی و اسلامی نسل کودک و نوجوان، از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان سیدجلیل میرعظیمی به آن پرداخته‌ شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان دراین میان به عناوین اهم برنامه‌های کانون در دو سطح ستادی و مراکز فرهنگی هنری اشاره‌ و  از اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان برای ارایه برنامه‌های پیشنهادی جهت تجمیع و اجرا دعوت‌ نمود.

در این نشست نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته به ارایه نقطه‌نظرات و تشریح برنامه‌های پیشنهادی پرداختند و بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران تاکید شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.