کد خبر : 15191
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

رفع تصرف ۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در لنگرود

رفع تصرف ۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در لنگرود
فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف بيش از 8 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش 30 میلیارد ريال در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود خبر داد.

 به گزارش پویشگران گیل:
سردار عزيزاله ملكي با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگاني است و پليس در برخورد با سودجویان و متخلفاني كه نسبت به تصرف اراضي ملي و منابع طبيعي اقدام مي‌كنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
وی در ادامه به دريافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود و آغاز تحقيقات پليس در اين زمينه اشاره كرد وافزود: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با كارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامي اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان گيلان تصريح كرد: در بازدید از زمين مورد نظر مشخص شد، فرد مورد نظر ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غيرقانوني آن را به وسیله سيم‌خاردار و پرچین محصور کرده ‌است.
این مقام ارشد انتظامی از معرفي متهم ۴۹ ساله اين پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي خبر داد و اعلام اينكه با حكم قضائي و به استناد تبصره يك ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد،اضافه کرد: کارشناسان ارزش تقريبي اين اراضی را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
سردار ملكي در پايان خاطرنشان كرد: زمين‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندي از نعمت‌هاي خدادادي با هدف رسيدن به سودهاي کلان اقدام به تصرف زمين و منابع طبيعي مي‌کنند که براي مقابله با اين مشکل، همکاري همه مردم و دستگاه‌ها الزامي است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.