کد خبر : 22293
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

نگاه بیمه‌های اجتماعی فراهم آوردن آرامش خاطر و شرایط حمایتی است

نگاه بیمه‌های اجتماعی فراهم آوردن آرامش خاطر و شرایط حمایتی است
نگاه بیمه‌های اجتماعی توسعه پوشش‌ها و آرامش خاطر برای حمایت بیشتر از جامعه هدف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
با هدف رسیدگی به وضعیت بیمه ای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی،نشست مشترکی سه جانبه ای با حضور مسئولین پلیس راهور و تامین اجتماعی و دست اندرکاران اتحادیه آموزشگاه‌های رانندگی گیلان انجام پذیرفت.
کیوان مرتضوی در این نشست با تاکید بر اینکه ماهیت این سازمان بیمه ای و هدف آن توسعه و گسترش پوشش برای اقشار مختلف استف افزود: نگاه بیمه‌های اجتماعی فراهم آوردن آرامش خاطر و شرایط حمایتی در لحظات حساس زندگی همچون پیری ،بازنشستگی، ازکارافتادگی،بیماری، بیکاری و حوادث است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی افرادی که در کارگاههای مشمول قانون کار و تامین اجتماعی دارای رابطه مزدبگیری با کارفرما هستند باید بیمه اجباری باشند اظهار داشت در خصوص مربیان آموزشگاه‌های رانندگی،نوع ارتباط کاری و قرارداد آنها در اشکال مختلف مشارکتی، پیمان و دستمزد ساعتی باید بررسی شود.
رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه آموزشگاه‌های رانندگی استان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت بیش از 2000 نفر مربی در افزون بر 100 آموزشگاه سطح استان،با تاکید بر اینکه کارکنان اداری آموزشگاه‌ها طبق قانون بیمه هستند ولی مربیان به واسطه شکل ارتباط کاری و مشارکت و مالک خودرو بودن یا نبودن با سهم‌های متفاوت با آموزشگاه‌ها همکاری داشته و حقوق بگیر محسوب نمی‌شود، افزودند: بسیاری از آنها خود تحت پوشش بیمه2های مشاغل آزاد و خویش فرمایی هستند.
در این نشست برخی خواسته های مربیان و مسئولین آموزشگاه‌ها مبنی بر امکان استفاده از معافیت‌های بیمه ای در قالب کمک دولت و ضرورت حمایت از این گروه از کارفرمایان به دلیل مسائل اجتماعی اقتصادی حاکم همچون کاهش شدید میزان هنرجویان و افزایش هزینه های اجاره مکان و مالیات مطرح و مقرر گردید در نشستی کارشناسی نمونه‌های قرارداد و اشکال مختلف ارتباط کاری مربیان مورد رسیدگی قرار گرفته و تصمیم‌گیری انجام پذیرد.

 

منبع: اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.