کد خبر : 22373
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

حمل و نقل کالاهای اساسی از گیلان بالغ بر 83 درصد افزایش یافت

حمل و نقل کالاهای اساسی از گیلان بالغ بر 83 درصد افزایش یافت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد 83.3 درصدی حمل کالاهای اساسی از استان طی 9 ماه امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

غلامعلی نیک فهم در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل مسافر و کالای استان گیلان با حضور مهندس فکور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان،کانون‌ها و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر برگزار شد،گفت: در سال جاری با انجام 40 هزار و 375 سفر، 897 هزار و 65 تن کالای اساسی از استان جابه جا شد که در مقایسه با سال گذشته 83.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مهندس نیک‌فهم افزود: در مجموع هشت میلیون و 626 هزار و 693 تن کالا طی این مدت از گیلان حمل گردیده که 12.2 درصد رشد داشته است.
وی تعداد شرکت‌های حمل و نقل بار گیلان را 156 شرکت و موسسه،یک کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی،هفت انجمن صنفی شرکت‌های کالا و 8 انجمن صنفی رانندگان کالا عنوان کرد.
مهندس نیک‌فهم در ادامه گفت:طی 9 ماه امسال با انجام بالغ بر 520 هزار سفر انجام شد که طی مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش در شمار مسافران جابه جا شده نشان می‌دهد.
به گفته وی یک کانون انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری، 8 انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری، 5 انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر، 1 اتحادیه شرکتهای تعاونی سواری کرایه در گیلان فعالیت دارند.
مهندس نیک فهم همچنین به آمار رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی مسافر استان اشاره و افزود:3 هزار و 99 نفر راننده فعال و  10تعداد پایانه‌ عمومی مسافری داریم که شش پایانه تحت مالکیت شهرداری و 4 پایانه تحت مالکیت بخش خصوصی قرار دارد.
مهندس موسی فکور نیز در این نشست با اشاره به سهم بسزای حمل و نقل در اقتصاد کشور گفت:تلاش می کنیم با برگزاری جلسات مستمر مشکلات مختلف مبتلا به حمل و نقل کالا و مسافر گیلان را مورد بررسی و در حد امکان رفع نماییم.
وی اظهار داشت: ما باید هنر این را داشته باشیم که واقعیت‌های مربوط به گیلان را به مسئولان منعکس کنیم و نمایندگان استان نیز در بحث پی گیری‌های لازم برای وضع قوانین آن را مورد توجه قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون که در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم باید خواسته‌های صنوف شنیده شود تا نمایندگان در مسیر تسهیل‌گری امور برای مردم استان گام بر دارند.
در این جلسه همچنین نمایندگان کانون‌ها،انجمن‌ها و شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر نیز مسائل و مشکلات خود را عنوان کردند.

 

 

منبع: روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.