کد خبر : 21846
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۵:۲۴

مستمری ماهانه ازکارافتادگی،یک سی‌ام حقوق متوسط بیمه‌شده ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه است

مستمری ماهانه ازکارافتادگی،یک سی‌ام حقوق متوسط بیمه‌شده ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه است
مستمری ازکارافتادگی یکی از تعهدات بلندمدت سازمان تامین اجتماعی است و به بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک غیرقابل علاج تشخیص داده شده و طبق نظر کمیسیون پزشکی توانایی خود را کلاً یا بعضاً از دست داده باشند تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

بر اساس ماده ۷۰ قانون سازمان تامین اجتماعی،بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک غیرقابل تشخیص داده می‌شوند چنانچه به استناد آراء کمیسیون‌های پزشکی در ماده ۹۱ این قانون توانایی خود را کلاً یا بعضاً از دست داده باشند،اگر درجه کاهش قدرت کار ۶۶ درصد و بیشتر باشد از کارافتاده کلی و چنانچه میزان کاهش قدرت کار بین ۳۳ تا ۶۶ درصد و به علت حادثه ناشی از کار باشد ازکارافتاده جزئی شناخته می‌شوند.
به استناد ماده ۷۱ قانون تامین اجتماعی نیز ،بیمه شده ای که در اثر حادثه ناشی از کار یا بیماری حرفه ای از کارافتاده کلی شود بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه استحقاق دریافت مستمری را خواهد داشت.
بر اساس مفاد ماده ۷۲ قانون تامین اجتماعی میزان مستمری ماهانه از کارافتادگی کلی ناشی از کار عبارت از یک سی‌ام مزد یا حقوق متوسط بیمه شده ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه است.
شایان ذکر است در حال حاضر تعداد هفت هزار و ۲۰۲ نفر مستمری بگیر ازکارافتاده تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند که حدود ۳۵ درصد آنها مربوط به شهرستان رشت می باشد.

 

منیع:نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.