کد خبر : 21222
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

در بازدید معاون رییس جمهور و استاندار گیلان از پروژه راه آهن رشت، بندرکاسپین مطرح شد؛

۱۳۰همت به طرح تملک پروژه‌های نیمه‌تمام دارای اولویت اختصاص می‌یابد

۱۳۰همت به طرح تملک پروژه‌های نیمه‌تمام دارای اولویت اختصاص می‌یابد
منظور: طی سه ماه پایانی برای طرح های تملک اولویت دار از جمله پروژه راه آهن رشت - کاسپین تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

داوود منظور در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت – کاسپین با همراهی استاندار گیلان افزود: اولویت با پروژه‌های مشابه این خط ریلی است مراحل پایانی را می‌گذراند و بخشی از اعتبار آن نیز در هفته های گذشته تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد: در پروژه‌های جاده‌ای نیز تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است و با تاکید بر تکمیل هرچه سریعتر پروژه راه آهن رشت _ کاسپین این پروژه را قطعه‌ مهمی از کریدور شمال به جنوب دانست و ابراز امیدواری کرد: مراحل باقی مانده از این پروژه سریعتر اجرا و ریل گذاری آن انجام شود.
رئیس سازمان مدیریت از برنامه‌ریزی برای تکمیل ۹۵۰ طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این طرح‌ها مرحله به مرحله و طبق زمانبندی به بهره برداری خواهند رسید.
منظور یکی از امتیازات پروژه رشت – آستارا را تامین مالی آن علاوه بر منابع داخلی، از محل فاینانس کشور روسیه ذکر و گفت: اطمینان داریم که پروژه با سرعت انجام می‌شود.
معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری نمود: مقدمات کار و عقد قرارداد نهایی و استملاک اراضی پروژه رشت-کاسپین هرچه سریعتر نهایی و انجام شود و این قطعه به ظرفیت ریلی کشور و در نهایت کریدور شمال به جنوب اضافه شود.
وی گفت: تزریق منابع مالی به پروژه‌هایی چون خط ریلی رشت-کاسپین متناسب با پیشرفت پروژه‌های اولویت دار انجام می‌شود.
معاون رئیس جمهور از پیمانکاران خواست بدون نگرانی و دغدغه مالی تکمیل پروژه‌ها را در دستور کار قرار داده و تکمیل کنند.
وی تصریح کرد:عمده مراحل اجرایی خط آهن رشت – کاسپین انجام شده و به مرحله نهایی نزدیک شده است و طبق تعهد پیمانکار تا ۲ ماه آینده به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.
منظور این پروژه را دستاورد دستگاه های اجرایی در استان در حوزه زیرساخت دانست و افزود: پروژه‌های ریلی ،جاده ای ،بیمارستانی سازی و آب و فاضلاب از برنامه های مهم دولت محسوب می‌شود و استان گیلان یکی از استان‌های هدف است.
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور، امیدواریم با نظارت های عملیاتی که از سوی استاندار گیلان در حال انجام است شاهد انجام به موقع تعهدات باشیم.
استاندار گیلان نیز از پیشرفت پروژه، راه آهن رشت _ کاسپین ابراز رضایت کرد و افزود: مراحل باقی مانده شامل ساختمان، پل و ابنیه بود که در صورت مساعد بودن هوا به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
اسدالله عباسی راه آهن رشت – کاسپین را یکی از مگاپروژه‌های کریدور شمال به جنوب دانست و از شروع پروژه خط آهن رشت – آستارا را در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات آغاز بکار این پروژه‌ها فراهم شده است که با مطالعه مجدد به زودی آغاز می‌شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه وقفه ایجاد شده در تامین اعتبار این پروژه با دستور رییس محترم جمهور رفع شده است، گفت: این پروژه با کار شبانه روزی پیمانکار پروژه براساس وعده داده شده در بزودی تکمیل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.