کد خبر : 21104
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان؛

تامین مصالح خط آهن آستارا -رشت در اولویت است

تامین مصالح خط آهن آستارا -رشت در اولویت است
پورحیدری: افزون بر89فقره مجوز برداشت مصالح معدنی برای استفاده در پروژه های عمرانی صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

دکتر تیمور پورحیدری طی سفر به آستارا و بازدید از معادن گفت: در عملیات فعالیت و حذف پیچ و تعریض محور آستارا به بهارستان، باید ضوابط و اصول فنی و ایمنی رعایت شود.
وی ضمن هشدار به کلیه بهره برداران معادن؛ تاکید نمود: فعالیت ایمن و اصول علمی در برداشت ذخائر معادن مورد توجه باشد وگرنه آسیب‌های جدی انسانی به همراه خواهد داشت.
این مسئول از صدور مجوز برداشت بیش از ۸۹ فقره معدن ازابتدای سالجاری تاکنون سخن گفت و تشریح کرد: اغلب مجوز این معادن برای توسعه آبادانی و استفاده در پروژهای عمرانی بوده است تا بتواند در روند اجرایی طرح‌ها اثرگذار باشد و عملیات عمرانی با سرعت بیشتری به سرانجام برسد .
وی میزان برداشت مصالح معدنی ویژه پروژه‌های عمرانی گیلان را بیش از ۵ میلیون۴۹۰ هزار تن در ۸ ماهه امسال برشمرد و تاکید کرد: در هنگام صدور مجوزها؛ تامین مصالح پروژه‌های عمرانی استان به ویژه خط آهن رشت – آستارا در اولویت است.
دکتر پورحیدری درخصوص فعالیت ناایمن معدن بهارستان آستارا خاطرنشان کرد: ضمن تذکر جدی به بهره بردار و مسئول فنی معدن، مقرر گردید مراتب با قید فوریت و با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان جهت ایمن سازی محور مذکور در دستور کار قرار گیرد.
تشکیل جلسه شورای اداری شهرستان بندری آستارا به ریاست استاندار گیلان و با حضور مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان و سایر مدیران کل استان با هدف بهبود بخشیدن پایانه مرزی و گمرک جهت تسهیل در زیرساخت‌های اقتصادی، حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی، منطقه ویژه اقتصادی آستارا، مجتمع بندری آستارا، پل جدید مرزی اتومبیل رو و مسیر ۱۴۰۰ متری در حال احداث بعد از این پل در سمت آستارای ایران، بارانداز ریلی آستارا – آستارا و پل فلزی قدیمی بر روی رودخانه مرزی آستارا چای، بازدید محوطه اداره کل گمرک آستارا، سالن پایانه مرزی بخشی از مواردی بود که در سفر یک روزه استاندار به شهرستان مرزی آستارا پیگیری و انجام شد.

منبع:روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.