کد خبر : 13582
تاریخ انتشار : جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۶

معصومه نیک‌کار

یکهزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی زیست محیطی گیلان رفع تصرف شد

یکهزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی زیست محیطی گیلان رفع تصرف شد
در حوزه انفال در دوحریف در دومیدان مبارزه می‌کنیم ؛گروهی از غارتگران سودجیان و اهل نفوذ وارد استان شدند و به اراضی ملی، زراعی ،مرتع و سواحل قصدطمع و تصرف دارند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: یکهزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی محیط زیست رفع تصرف و از تغییر کاربری ۱۲۲ هکتار اراضی منابع طبیعی در حوزه آب منطقه ای،سواحل و مرتع جلوگیری شد.
احمد آقایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت افزود: رسالت قوه قضائیه تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی است و بخش زیادی از امنیت و عدالت پایدار جامعه نتیجه تلاش نیروهای قضایی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار داشت:اگر در جامعه ای عدالت نباشد مردم مایوس و انتقامجویی رواج می‌یابد.
وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و هفته مبارزه با مواد مخدر و گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان تاکید کرد: این پرونده باید برای نسل جدید بازخوانی و بازگشایی شود.
وی با بیان اینکه شهید بهشتی از چهره های درخشان نظام و نظریه پردازان نظام حاکمیتی ما بوده است، اظهار داشت: امنیتی که امروزه در سطح‌ منطقه داریم حاصل زحمات این میراث است و باید پاس داشته شود و به نسل بعد منتقل شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی برخلاف سایر دستگاه ها بدلیل رعایت حفظ حریم خصوصی و کرامت انسانی نمی تواند عملکرد خود را لحظه به لحظه به اطلاع مردم برساند لذا پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می کنند.
آقایی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان طی یکسال به ۵۲۶ هزار پرونده رسیدگی کرده است، گفت:مراجعه مردم به دستگاه قضایی نشان از اعتماد آنان به دستگاه قضایی است که این قوه خود را پناه خود می دانند.
وی اضافه کرد:امروز که با کمبود آب مواجه هستیم اگر دستگاه قضایی نبود وضعیت آب بندان ها چنین نبود آب بندان ها میراث نیاکان است.
آقایی گفت: در حوزه انفال در دوحریف در دومیدان مبارزه می‌کنیم ؛گروهی از غارتگران سودجویان و اهل نفوذ وارد استان شدند و به اراضی ملی، زراعی ،مرتع و سواحل قصد طمع و تصرف دارند.
وی ادامه داد: گروه دوم نامحرمانی هستند که باید امانت دار و صیانت دار این آب و خاک و این میراث باشند که ای کاش با ما همراه می شدند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.