کد خبر : 15328
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

گیلان در طرح سفرهای نوروزی یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده است

گیلان در طرح سفرهای نوروزی یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده است
نیک فهم:متوسط تردد در محورهای مواصلاتی 715 وسیله نقلیه در ساعت بوده است

 به گزارش پویشگران گیل :
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ورود حدود 776 هزار خودرو به این استان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز طرح نوروزی حدود یک میلیون و 300 هزار تردد در محورهای گیلان ثبت شده است.
غلامعلی نیک فهم با اشاره به داده‌های آماری سفرهای نوروزی از ابتدای طرح تاکنون، اظهار کرد: گیلان در طرح سفرهای نوروزی یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده است.
وی ادامه داد: براساس آمار دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار منصوبه در راه‌های مواصلاتی استان گیلان همزمان با آغاز طرح نوروزی، حدود یک میلیون و 300 هزار تردد در محورهای گیلان ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ورود حدود 776 هزار خودرو به این استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود 520 هزار خودرو از گیلان خارج شدند.
نیک فهم از افزایش 12 درصدی ورود مسافران به گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری، خروج خودروها از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش 16 درصدی داشته است.
وی، محور آزادراه قزوین – رشت را محور پر تردد ورود مسافران نوروزی به گیلان برشمرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین – رشت با ورود بیش از 406 هزار خودرو و پس از آن محور رامسر – چابکسر با ورود بیش از 205 هزار وسیله نقلیه صورت گرفته است.
مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه متوسط تردد در محورهای مواصلاتی این استان 715 وسیله نقلیه در ساعت بوده است، گفت: اوج تردد در محورهای استان مربوط به سوم فروردین ماه 1402 با متوسط تردد 890 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.
نیک فهم با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل گیلان مربوط به محور امامزاده هاشم – سراوان با متوسط تردد روزانه 53 هزار خودرو بوده، اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری بیشترین میزان خروجی از طریق محور چابکسر – رامسر با میزان تردد 169 هزار و 478 وسیله نقلیه بوده است.

 

خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.