کد خبر : 20636
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان؛

انهدام باند قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی

انهدام باند قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی
سرهنگ نقی مهر:به هیچ عنوان حساب و کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند 6 نفره که با گردش مالی 140 میلیاردی در زمینه قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی فعالیت می‌کردند در شهرستان رشت خبر داد.
سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری پليس با تاکید بر اینکه كسب درآمد از راه قمار و تحصيل مال نامشروع يكي از ناهنجاري‌هاي اجتماعي است و جرم محسوب مي‌شود، اظهار داشت: بررسي پرونده‌هاي مرتبط با قمار نشان مي‌دهد بسياري از اينگونه جرايم در ابتدا با يك بازي و حتي كنجكاوي از سوي جوانان آغاز مي‌شود كه اين مسئله دقت و نظارت بيشتر خانواده‌ها را مي‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته طی چند روز گذشته، 4 مرد و 2 خانم که در زمینه قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی فعالیت داشتند در شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شدند، اظهار داشت: متهمان نسبت به اجاره کارت بانکی شهروندان برای فعالیت و راه‌اندازی صفحات قمار و فیشینگ اقدام می‌کردند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان همچنین از انجام تحقیقات و شناسایی 31 نفر که در ازای دریافت مبالغی، کارت‌های بانکی خود را در اختیار این افراد قرار داده بودند، خبر داد و با بیان اینکه گردش مالی این افراد بیش از 140 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با اعلام اینکه هرگونه عواقب سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی متوجه صاحب اصلی آن خواهد بود به شهروندان توصیه نمود: به هیچ عنوان حساب و کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که افراد سودجو و کلاهبردار می‌توانند از آنها برای اقدامات خلاف قانون از جمله قمار و شرط‌بندی استفاده کنند.
سرهنگ نقی‌مهر در پایان با اشاره به اینکه فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی تحت عناوین مختلف پیش‌بینی و غیره پایانی جز پشیمانی و از دست دادن سرمایه ندارد، اذعان داشت: کاربران فضای مجازی به خصوص قشر نوجوان و جوان به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.