کد خبر : 19644
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۱۵

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:تخفیف 40درصدی حضور صادرکنندگان برتر در نمایشگاه‌های خارجی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:تخفیف 40درصدی حضور صادرکنندگان برتر در نمایشگاه‌های خارجی
از آغاز فراخوان ارزیابی برای انتخاب صادرکنندگان برگزیده استانی 1402.

به گزارش پویشگران گیل:

تیمور پورحیدری گفت:صادر کنندگان استان می‌توانند از روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه جاری تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۲۵ آذر ماه با ورود به سامانه به آدرس topexporters.tpo.ir ثبت نام نمایند.
وی همچنین افزود:بازه زمانی اعلام شده؛قابل تمدید نخواهد بود و پس از پایان مهلت ثبت‌نام؛فرایند انتخاب صادرکنندگان برگزیده استانی انجام خواهد گرفت.
دکتر پورحیدری با اشاره به شاخص‌های ارزیابی انتخاب صادرکنندگان برگزیده استانی تصریح کرد: شاخص‌هایی از قبیل؛عمق نفوذپذیری و پایداری در بازارهای هدف، مقصد صادرات،پیچیدگی و ضریب دانش‌بنیانی، ارزآوری، تشکل گرایی،سایر شاخص‌های اختصاصی و تشویقی (عمق نفوذ و پایداری در بازارهای هدف) و رعایت قوانین و مقررات (حسن رفتار تجاری) در ممیزی توان صادراتی ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد:ارزیابی انتخاب صادرکنندگان نمونه در ۲۹ گروه کالایی صنعتی معدنی و ۱۱ گروه کالایی مواد غذایی صورت خواهد پذیرفت.
دکتر پورحیدری با اعلام اینکه از بین صادرکنندگان نمونه استانی، ممتاز ملی و نمونه ملی انتخاب می‌گردند،تشریح کرد:از مزایای صادرکنندگان نمونه؛ ممتاز ملی و نمونه ملی می‌توان به اعطای کارت ویژه با اعتبار ۳ تا ۵ ساله،جایزه نقدی،تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های اختصاصی و بین المللی،تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی هزینه حضور در هیئت‌های تجاری و بازاریابی اعزامی به بازارهای هدف،تخفیف ۴۰ تا ۵۰ درصدی در هزینه خدمات ارائه شده توسط صندوق ضمانت صادرات ایران و تخفیف در هزینه تبلیغات در شبکه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.

منبع: روابط عمومی اداره کل صمت گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.