کد خبر : 19328
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷

معاون سیاسی‌،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:حمایت از کانون پرورشی را برخود فرض‌ می‌دانیم

معاون سیاسی‌،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:حمایت از کانون پرورشی را برخود فرض‌ می‌دانیم
جلائی: فرهنگ، عقل هر ملت است و برهمین اساس نیز حمایت از مجموعه‌های فرهنگ‌سازی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر خود فرض و واجب می‌دانیم.

به گزارش پویشگران گیل:

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیر این کانون در استان با وی  که به‌ منظور فرصت‌سازی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی گیلان، بسترسازی جهت افزایش گستره فعالیت‌ها و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های کانون پرورش فکری استان، انجام شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اجتماعی و فرهنگی است و رسیدگی به امور فرهنگی، جزئی جدایی‌ناپذیر از هویت این نظام مردمی است.
جلائی به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درارتباط با اهمیت توجه به امور فرهنگی و انگیزه‌بخشی به خانواده‌ها برای فرزندآوری اشاره و افزود: برای تحقق منویات رهبری و تشویق جامعه برای افزایش جمعیت، برطرف‌سازی خلاء‌های فرهنگی و فرصت‌سازی برای نسل کودک و نوجوان لازم و ضروری است.
وی حمایت از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بستری برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و ظهور و بروز استعدادها و توان‌مندی‌های آینده‌سازان ارزیابی‌ و با اشاره به تجربه روزهای عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن‌ گفت: فعالیت‌های مناسب، منابع مطالعاتی مطلوب و مربیان دلسوز، از شاخصه‌های این مجموعه فرهنگی است و نقش‌به‌سزایی در تعلق خاطر اعضا به کتاب و امور فرهنگی داشته و دارد.
معاون سیاسی استاندار گیلان عضویت در کانون را زمینه‌ساز تعلق خاطر خود نسبت به کتاب و امور فرهنگی دانست و با اشاره به فراهم‌سازی امکان اُنس و الفت فرزندان با کتاب افزود: این حرکت در ارتقای سطح آگاهی‌های آنان نقش به‌سزایی ایفا کرده است.
این مسئول استانی دیگر بخش سخنان خود را به لزوم تکمیل مرکز در حال احداث کانون پرورش فکری شهرستان خمام اختصاص‌ داد و با خاطرنشان‌ نمودن اهمیت راه‌اندازی این مجموعه فرهنگی اظهار نمود: در این مسیر، حرکت‌های سازنده‌ای صورت‌ گرفته و با برطرف‌سازی موانع اداری و مالی، در صدد هستیم تا امکان بهره‌برداری از این مجموعه فراهم‌ شود.
وی به برنامه‌ریزی برای نشست مسئولان کانون پرورش فکری، برنامه‌ و بودجه، مسکن و شهرسازی استان، فرماندار شهرستان خمام و پیمانکار این طرح طی هفته آتی اشاره و این مهم را مقدمه‌ای برای نیل به این هدف عنوان‌ کرد.
حمایت از اختصاص بودجه برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری کانون، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مورد تاکید جلائی‌ قرار گرفت و وی با مهم توصیف‌کردن خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری گفت: برای اختصاص منابع مالی لازم جهت راه‌اندازی مراکز سیار این مجموعه در سطح استان تلاش‌ می‌کنیم.

توقف طرح‌های عمرانی، محروم‌سازی جامعه از مواهب نظام اسلامی است

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز طی این دیدار که با همراهی مدیرکل، معاون اداری‌مالی و مسئول حراست این نهاد فرهنگی در استان صورت‌ گرفت، با قدردانی از نگاه فرهنگی مسئولان و حمایت آنان از کودکان و نوجوانان گفت: نسل کودک و نوجوان معصوم‌ترین افراد هستند و تلاش برای این نسل، زمینه‌های سعادتمندی و عاقبت‌به‌خیری را فراهم‌ می‌کند.
امین‌کمالوندی ادامه صحبت‌های خود را به تشریح اولویت‌های این نهاد در جهت گشایش، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون استان اختصاص‌ داد و با خاطر نشان‌کردن موانع پیش رو در راه‌اندازی کانون پرورش فکری شهرستان خمام گفت: معطل ماندن این طرح ارزش‌مند فرهنگی، محروم‌سازی جامعه از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از این رو، ضرورت‌دارد برای تکمیل این طرح، اقدام مقتضی صورت‌ گیرد.
وی با ضروری ارزیابی‌ نمودن تحویل موقت این طرح عمرانی به کانون گفت:  این امر نقش‌به‌سزایی در پیش‌گیری از هدر رفت بودجه بیت‌المال دارد.
کمالوندی به خواسته‌های کانون در زمینه اختصاص بودجه مناسب برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و کیفیت‌بخشی به ملزومات مراکز فرهنگی هنری اشاره‌ و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، فرسودگی تجهیزات است و امیدواریم به موازات حمایت‌های کانون کشور، امکانی برای افزایش حمایت‌های مسئولان استانی فراهم‌ شود.
معاون توسعه و مدیریت و منابع کانون کشور در این‌میان از گستره فعالیت‌های کانون استان و نگاه این مجموعه به تحقق عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی سخن‌ و با خاطرنشان‌کردن فعالیت‌های مراکز سیار کانون پرورش فکری در روستاها و مناطق‌کم‌برخوردار شهری افزود: لازم‌است برای افزایش این مراکز در سطح  استان تلاش‌ کنیم و در صورت اختصاص خودرو از سوی مسئولان استانی، مناسب‌سازی و تجهیز خودوها را برعهده خواهیم‌ گرفت.

منبع:روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.