کد خبر : 18836
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

نماینده ولی فقیه در گیلان:لزوم ترویج فرهنگ علم آموزی و معرفت افزایی در جامعه

نماینده ولی فقیه در گیلان:لزوم ترویج فرهنگ علم آموزی و معرفت افزایی در جامعه
آیت الله فلاحتی:ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه در نسل جوان ضرورت دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان و کتابداران به مناسبت هفته کتاب و کتاب‎خوانی گفت: ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی در جامعه به ویژه در نسل جوان ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای کتاب‎خوان کردن مردم و جوانان به کار گیرند، افزود: جامعه‌ای موفق می‌شود که فرهنگ علم آموزی و معرفت افزایی در آن ترویج داده شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان برای تحقق کتاب‎خوان کردم مردم راه حل پیدا کنند، ادامه داد: با برطرف کردن دغدغه مردم قطعاً سرانه مطالعه نیز تغییر پیدا می‌کند.
آیت الله فلاحتی هدف نهایی این نظام را تاسی از منویات امامین انقلاب، تحقق عینی تمدن نوین اسلامی اعلام کرد و گفت: و این امر در بستر تجلی اندیشه‌های حقیقت جو و عدالتخواه به سرمنزل مقصود منتهی می‌شود.
وی اضافه کرد: باید راهکاری برای کتاب‎خوان کردن حرفه‌ای جوانان یافت و دسترسی به کتاب را برای عموم آسان کرد می‌توان با قرار دادن کتاب در نانوایی‌ها و خطوط اتوبوس‌های واحد ایام فراغت مردم را به بهترین نحو پر کرد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی در مدارس و بین دانش‌آموزان کتاب توزیع شود، ادامه داد:با بهره‌گیری از همه مشوق‌ها برای افزایش سرانه مطالعه تلاش شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: برای تشویق مردم به کتاب‌خوانی و ارتقای جایگاه کتاب از استادان حوزه و دانشگاه در رسانه‌ها بهره مند شوید و نویسندگان خوب و برتر را تشویق کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.