کد خبر : 18571
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان

اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از اجرای طرح عضویت رایگان سراسری کتابخانه های عمومی گیلان و بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب های امانتی در روزهای 23، 24 و 25 آبان ماه با شعار آینده خواندنی است خبر داد

به گزارش پویشگران گیل:
یاسر تقوی به مناسبت هفته پاسداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در گفت‌وگو با اصحاب رسانه از اجرای طرح ملی عضویت سراسری رایگان تمامی کتابخانه های عمومی استان گیلان همزمان با روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (23، 24 و 25 آبان) خبر داد.
یاسر تقوی با بیان اینکه مردم گیلان با عضویت در یکی از کتابخانه‌های عمومی نهادی می‌توانند از منابع تمام کتابخانه‌های عمومی کشور بهره مند شوند افزود: همزمان با اجرای طرح عضویت رایگان سراسری، کلیه جرائم دیرکرد کتاب‌های امانتی توسط اعضای کتابخانه‌ها مشمول طرح بخشودگی جرائم دیرکرد می شوند.
تقوا همچین با اشاره به اجرای ۴۸۰‌برنامه فرهنگی در پاسداشت سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در گیلان توسعه کتابخانه‌های عمومی در استان گیلان را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این اداره‌ کل عنوان و افزود: افتتاح و بازگشایی چهار باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های رشت، املش، لاهیجان و روستای کلاشم شهرستان شفت از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در این هفته خواهد بود.
آغاز اجرای پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی و نذر کتاب در گیلان
وی همچنین با دعوت از عمومی مردم برای اهدای کتاب های خوانده شده، فرسوده و بلااستفاده خود به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود از آغاز اجرای پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی و نذر کتاب در استان گیلان خبرداد.
تقوی همچنین در پایان اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های عمومی را برای غنی سازی مجموعه های مکتوب این مراکز فرهنگی بسیار اثرگزار توصیف کرد و گفت: با این عمل پسندیده همه مردم گیلان در نیک اندیشی اهداکنندگان کتاب سهیم می شوند.
استان گیلان دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۱۵ کتابخانه عمومی مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل است.
۲۴ آبان ماه در گاه‌شمار ملی روز پاسداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

 

 

روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.