کد خبر : 20708
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۳۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام نمود:

احداث مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناورها از طریق بخش خصوصی

احداث مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناورها از طریق بخش خصوصی
مجتمع بندری بندر‌انزلی پس از ۴ سال موفق به جذب سرمایه گذار در زمینه احداث مخازن روغن خام خوراکی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: مجتمع بندری بندر انزلی پس از ۴ سال موفق به جذب سرمایه‌گذار در زمینه احداث مخازن روغن خام خوراکی و احداث مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناور ها از طریق بخش خصوصی گردید.
حسین یونسی با اعلام این خبر افزود: در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل نقل و توسعه دریا محور با حضور وزیر راه و شهرسازی،مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،استانداران استان‌های گیلان، هرمزگان و مازندران  و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سالن اجتماعات هتل همای تهران برگزار شد که دست آورد این همایش انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری بنادر از جمله بنادر و دریانودی استان گیلان بود.
وی افزود: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، گام‌های اجرایی و برنامه‌های جامعی از سوی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی برای بنادر تدوین شد که نتایج آن در انعقاد قراردادهای مختلف در توسعه بنادر کشور مشهود می‌باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه از پایان سال ۹۸ هیچ قرارداد سرمایه گذاری در بندرانزلی منعقد نگردیده است، خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد احداث و بهره برداری از مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن و اشتغال ۴۸ نفر نیروی کار به منظور توسعه زیر ساخت‌های بندری در راستای توسعه اقتصاد دریا و همچنین امضا تفاهمنامه احداث مرکز ساخت و تعمیرات انواع شناورها (کشتی‌سازی) با اشتغال ۸۰۷ نفر نیرو با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی گام بزرگی است که این اداره کل در سال جاری به آن دست یافته است.
یونسی تصریح کرد: ظرفیت بندر انزلی در جذب روغن خام خوراکی در حال حاضر طی دو قرارداد مربوط به سنوات گذشته ۱۶ هزارتن می‌باشد که با انعقاد این قرداداد ظرفیت درجای مخازن برای این نوع کالا به ۵۶ هزار تن خواهد رسید.
وی ادامه داد: پروژه سرمایه گذاری احداث مخازن روغن خام خوراکی بالغ بر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال و پروژه کشتی‌سازی ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده که در مجموع بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال براورد گردیده است که از سوی  بخش خصوصی تامین و در احداث این دو پروژه هزینه خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.