کد خبر : 18548
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان:بیش از ده هزار بازدید نظارتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از آثار تاریخی گیلان

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان:بیش از ده هزار بازدید نظارتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از آثار تاریخی گیلان
سرهنگ محمد علی‌پور: اجرای بیش از 10هزار بازدید نظارتی از اماکن تاریخی، گردشگری، تپه و محوطه‌های باستانی سطح استان توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی

به گزارش پویشگران گیل:
سرهنگ محمد علی‌پور  گفت: با توجه به تعداد بالای بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی، کارکنان یگان حفاظت در سطح استان با سرکشی شبانه روزی از محوطه‌های باستانی و اماکن ثبت شده به صورت ویژه در بناها حضور فعال دارند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به تعدد و پراکندگی آثار و اماکن تاریخی در استان گیلان و لزوم حفاظت و نگهداری هر چه ‌بهتر از مواریث تاریخی، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بصورت مستمر از مکان‌های تاریخی بازدید و با متخلفانی که قصد آسیب و سوء استفاده را دارند، از طریق مراجع قانونی برخورد می‌کند.
وی به میزان بازدیدهای انجام‌ شده از ابنیه و اماکن تاریخی فرهنگی استان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 10 هزار مورد بازدید از آثار، ابنیه، حرایم تاریخی و پایگاه‌های مستقر در شهرستان‌های استان توسط نیروهای خدوم یگان حفاظت میراث‌فرهنگی انجام‌ شده است.
سرهنگ علی‌پور بیان کرد: علاوه بر بازدید از آثار تاریخی، اماکن فرهنگی، تپه و محوطه‌های باستانی سطح استان، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیش از 31 دستگاه فلزیاب کشف و 98 نفر حفار غیرمجاز به قصد تحصیل اشیاء بازداشت شده‌اند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بابیان این‌که نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، توان خود را برای حفاظت و حراست از آثار تاریخی استان به کار می‌گیرد، تصریح کرد: حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی سراسر استان به‌صورت گشت‌های نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در ساعت اداری و غیراداری و به ضرورت گشت‌های شبانه اجرایی می‌شود، اما باتوجه به تعداد و پراکندگی آثار تاریخی شناسایی‌شده در سطح استان و لزوم حفظ و صیانت از میراث گذشتگان، بدون حضور و مشارکت مردمی میسر نخواهد شد.
وی در پایان گفت: از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با سامانه ۰۹۶۶۲ و یا شماره تماس 01333618457 در میان بگذارند.

منبع:روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.