کد خبر : 5320
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی:بیش ۹۰ درصد دریانوردان کشور ایرانی هستند

معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی:بیش ۹۰ درصد دریانوردان کشور ایرانی هستند
سازمان بنادر دریانوردی از تاسیس دانشگاه دریانوردی استقبال می‌کند.

به گزارش پویشگران گیل:
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی کشور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دریانوردان کشور ایرانی هستند، گفت: برخلاف ۳۰ سال قبل که اغلب دریانوردان کشور خارجی بودند، اکنون دریانوردان داخلی بیش از دریانوردان خارجی هستند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجیدعلی نازی پس از دیدار با رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه ابتدا نیاز داخلی را برآورده خواهد کرد، اظهار داشت: از ظرفیت موجود برای تربیت دریانوردان داخلی و در آینده به‌ عنوان اساتید این حوزه از آنها بهره خواهیم برد.
وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه گیلان به توافقاتی برای تاسیس یک دانشکده کامل دریانوردی دست یافتیم، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه حمایت کافی و ۱۰۰ درصدی از تاسیس دانشگاه دریانوردی به عمل خواهد آورد.
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر دریانوردی افزود: با توجه به سابقه خوب دانشگاه گیلان، این سازمان از تاسیس دانشگاه دریانوردی استقبال می‌کند تا علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی کشور، نگاهی به خارج از مرزها در تربیت دریانورد داشته باشد.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم و فنون امام خامنه‌ای، تصریح کرد: با همکاری و هم افزایی این دو دانشگاه معتبر می‌توان تربیت دانشجویان دریانوردی را ارتقا داد و در مرحله کارورزی این دانشجویان نیز شرکت کشتیرانی دریای خزر اعلام آمادگی کرده است.
علی نازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نیز راهنمایی و حمایت کافی را در ایجاد رشته های دریایی داشته و تسهیلگری را در دستور کار دارد، گفت: بر اساس کنوانسیون STCW گام به گام راهنمایی لازم را خواهیم داشت و شبیه ساز موتور دیزل دریایی به ارزش یک میلیون دلار از طرف سازمان بنادر و دریانوردی به دانشگاه گیلان اعطا خواهد شد تا در جهت تربیت و آموزش دانشجویان دریانوردی از آن استفاده شود.
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همجواری گیلان با دریای خزر را یکی از خصوصیات ویژه و منحصر به فرد این استان اعلام کرد و گفت: این مولفه برای ایجاد یک دانشگاه دریایی لازم و ضروری است و از طرفی دیگر، توریستی بودن گیلان موجب رغبت خانواده‌ها و دانشجویان برای حضور در این استان را بیشتر از سایر استان‌ها کرده‌ و این موضوع در جذب دانشجویان خارجی نیز موثر خواهد بود.
وی وجود امکانات و تجهیزات دریایی و همچنین حضور خبرگان و نخبگان دریایی در راستای مربی‌گری و استادی دانشگاه در استان گیلان را از دیگر دلایل تمایل سازمان بنادر و دریانوردی در انتخاب این استان دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.