کد خبر : 18087
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:مراتع جز انفال و اموال عمومی محسوب و قابلیت تملک خصوصی ندارند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:مراتع جز انفال و اموال عمومی محسوب و قابلیت تملک خصوصی ندارند
سرهنگ محمد قربانی لرد:ساکنانی که ادعای مالکیت دارند، تنها پروانه بهره برداری و چرای دام دارند و این به معنای اقامتگاه دائم نیست.

به گزارش پویشگران گیل:
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: ۱۱ خانه روستایی در ییلاق کرمون تالش تخریب شده است که بر اساس حکم قطعی قضایی کامل قانونی است.
سرهنگ محمد قربانی لرد با بیان اینکه دامداران منطقه کرمون تالش و یا ییلاقات هر استان تنها مجوز ساخت پناهگاه چوبی دارند که درفصل سرد سال استفاده کنندافزود: افراد این منطقه اقدام به ساخت خانه‌های بتنی کردند که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه شده و این اقدام غیرقانونی است.
وی تصریح کرد: طبق حکم قضایی ۳۰ خانه در این منطقه که غیرقانونی ساخت و ساز کردند باید تخریب شوند، اما در حال حاضر ۱۱ خانه تخریب شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به اعتراض مردم منطقه و متوقف شدن عملیات تخریب خانه‌ها اشاره کرد و گفت: ساکنانی که ادعای مالکیت دارند، در واقع تنها پروانه بهره برداری و چرای دام دارند و این پروانه هیچ سندی مبنی بر احداث اقامتگاه دائم نیست.
سرهنگ محمد قربانی لرد همچنین افزود:در این منطقه ییلاقی برخی وراث که تنها دارای یک پروانه بهره برداری بوده اقدام به ساخت چندین خانه در مراتع انجام داده اند که کامل غیرقانونی است.
طبق قانون دامداران تا وقتی که به دامداری در آن منطقه مشغول هستند،می‌تواند از آن مرتع به عنوان دامدار سکونت موقت ۱۲۰ روزه داشته باشید و به محض کناره گیری از این حرفه و شغل دامداری خود به خود و طبق نظر قانونی و شرعی همه آثار احیا گونه فرد از بین خواهد رفت و جز مراتع محسوب خواهد شد و ادعای مالکیت افراد به هیچ وجه قابل پیگیری نخواهد بود،چون مراتع جز انفال و اموال عمومی محسوب و قابلیت تملک خصوصی ندارند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.