کد خبر : 17601
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: رسالت اصلی ما خدمت به مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: رسالت اصلی ما خدمت به مردم است
دکتر آشوبی:پیشنهاد می‌کنم کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه، راه‌اندازی تا زمینه توسعه فعالیت همکاری‌های پزشکان جوان فراهم شود.
به گزارش پویشگران گیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جشن دانش آموختگان دانشجویان پزشکی دانشگاه در سالن همایش‌های دانشکده پزشکی با تقدیر از سال‌ها تلاش و مشقت دانشجویان و خانواده آن‌ها، اظهار کرد: افرادی که کسب علم می‌کنند، حکیم‌اند و تاریخ پزشکی ما مملو از ایثارها، حماسه‌آفرینی‌ها و فداکاری‌های پزشکان بوده و افتخارآفرینی این قشر سپید جامه، از دوران دفاع مقدس تا کرونا به‌وضوح دیده شده است.
وی با اشاره به حماسه سازی کادر درمان به ویژه پزشکان، افزود: جمع زیادی از پزشکان در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و نسل‌های پس از آنان در جبهه مبارزه با ویروس کرونا جان خویش را تقدیم کردند که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبر و تحمل را دو بال پرواز و رشد یک پزشک در نظام سلامت دانست و گفت: همه ما پزشکان در مواقعی با مخاطبان روبرو می‌شویم که آن‌ها با درد و رنج و مشقت  همراه هستند از این رو کار ما کاستن این رنج ها و مشقت‌ها است.
دکتر آشوبی با اذعان به اینکه هدف از تعلیم و تربیت پزشکان، کاستن از درد و رنج مراجعان و بیماران است، تصریح کرد: ما کاری جز خدمت به مردم نداریم از این رو باید همواره و حتی در اوج خستگی، بیمار را عزیز بداریم و به او خدمت کنیم.
وی همچنین بر لزوم حفظ ارزش‌ها و کرامت مراجعان به کادر سلامت تأکید کرد و گفت: رعایت اخلاق اسلامی باید به‌عنوان مهم‌ترین مسئله‌ در علوم پزشکی و سلامت مردم در این کشور که مردمان آن بهترین مردم جهان هستند، موردتوجه قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان حرکت در مسیر علم‌اندوزی و افزایش آگاهی را از جمله دیگر تکالیف پزشکان دانست و گفت: در راه پیشرفت، توقف وجود ندارد؛ باید به مقوله پژوهش و تحقیقات توجه بیش‌ازپیش کرد.
دکتر آشوبی با تصریح بر اینکه باید به‌سوی مرجعیت علمی مورد تأکید مقام معظم رهبری گام برداشت، تصریح کرد: در این مسیر به جهادگرانی نیاز داریم که خواست مردم را محقق و رضایت آنان را تأمین کنند و در این جهت، کم‌کاری هیچ معنا و جایگاهی ندارد و امید ما به شما جوان‌ها و پزشکان پرانگیزه و امیدوار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ایجاد یک هسته برای ارتباط بیشتر با دانشجویان خارجی در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی را یکی از ضروریات دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه، راه‌اندازی تا زمینه توسعه فعالیت همکاری‌های پزشکان جوان فراهم شود.
دکتر آشوبی با بیان اینکه  فارغ‌التحصیلی، نقطه پایان نیست، گفت: باید همواره در پی فراگیری دانش باشیم و ضمن بهره از تجارب اساتید با اعتمادبه‌نفس بالا کارکنیم و در وهله اول خودمان و بعدازآن هم جامعه را بسازیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.