کد خبر : 17587
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

رئیس شورای شهر رشت: شهر رشت از نظر انضباطی صفر است،بازرسی‌ شهرداری فعال نیست

رئیس شورای شهر رشت: شهر رشت از نظر انضباطی صفر است،بازرسی‌ شهرداری فعال نیست
محمدحسین واثق کارگرنیا:متاسفانه در رشت شاهد هرج و مرج‌های فراوان در همه موارد هستیم

به گزارش پویشگران گیل:
یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا و رحیم شوقی شهردار رشت برگزار شد.
در ابتدای جلسه محمدحسین واثق کارگرنیا خطاب به شهردار رشت با اشاره به اینکه واحد اجرائیات شهرداری هنوز راه اندازی نشده است، اظهار کرد: متاسفانه در رشت شاهد هرج و مرج‌های فراوان در همه موارد هستیم.
رئیس شورای شهر رشت بیان کرد: حضور دست فروشان در معابر ساخت و سازهای غیرمجاز، حضور وانت بارها در کنار جاده‌ها و ورودی‌هایی شهر رشت، معضل ون کافه های بدون مجوز کاملا مشهود است و شهرداری در این مسائل وظیفه خود را رها کرده است.
وی در مورد درآمد شهرداری نیز گفت: یکی از مراحل درآمدی ممیزی‌های املاک است، با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این مسئله هنوز اجرایی نشده است و فقط در حد حرف باقی مانده است.
رئیس شورای شهر رشت در مورد جمع آوری متکدیان بیان کرد: این افراد بومی نیستند و به صورت باند از استان‌ها و شهرهای دیگر به صورت متکدی وارد رشت می‌شوند.
کارگرنیا با بیان اینکه بحث پل عابرپیاده جانبازان قصه پر غصه شهر رشت است که پاتوق متکدیان شده و حتی شهرداری در تمیز کاری آن نیز اهمال میکند، یادآور شد: باید گفت شهر رشت از نظر انضباطی صفر است،بازرسی‌ شهرداری فعال نیست و در عمل انگار بازرسی در شهرداری وجود ندارد.
وی با بیان اینکه پیگیری شهرداری در طرح میثاق خوب است، افزود:اما قصورهای دیگر شهرداری را نمی‌توان نادیده گرفت و باید این مسائل را مدیریت شهری بیشتر دقت و توجه کند.
در ادامه حسن کریمی کرنق عضو دیگر شورای شهر رشت اظهار کرد: در این‌ مدت مشکلات سراوان رو به کاهش است اما بحث زباله‌سوز خیلی زودتر باید انجام می‌شد.
وی گفت: تبدیل وضعیت برخی از نیروهای رفت و روب و فضای سبز و خالی ماندن شغل رفت و روب باعث شده است که شهر دچار چالش شود.
این عضو شورا اظهار کرد:شهر رشت با توجه به مساحت و جمعیت نیاز به ۷ هزار نیروی رفت و روب دارد.
در ادامه شوقی شهردار رشت اظهار کرد: مسائل و مشکلات شهر رشت بسیار بسیار بالا است و اگر کاستی هست ار مردم و نمایندگان مردم عذرخواهی میکنم.
وی در مورد هوشمندسازی شهرداری و استفاده از خدمات الکترونیک گفت: با راه‌اندازی هوشمندسازی شاهد حضور کمتر ارباب رجوع، کاهش ترافیک خواهیم بود و همچنین کارها به روز انجام شده و فساد کاسته خواهد شد.
شوقی اظهار کرد: همه تلاش خود را برای راه اندازی و هوشمندسازی مدیریت شهری به کار خواهم گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.