کد خبر : 17444
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

بهره‌برداری از نخستین دفتر پست حصیر کشور

بهره‌برداری از نخستین دفتر پست حصیر کشور
اولین دفتر پست حصیر ایران به ابتکار اداره کل پست استان گیلان در شهر خمام به بهره برداری رسید

به گزارش پویشگران گیل:
نخستین  دفتر پست حصیر کشور به ابتکار اداره کل پست استان گیلان و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداری شهرستان خمام به بهره بهرداری رسید.
محمدحسین هوشنگی در آئین بهره برداری از این دفترگفت: اداره کل پست گیلان به منظور حمایت از مشاغل خرد و خانگی و حمایت از تولیدات بومی و محلی اقدام به راه اندازی دفاتر پستی با محصولات مختص هر منطقه نموده است که این دفاتر می تواند بعنوان ویترینی برای برند سازی و فروش محصولات مورد استفاده تولیدکنندگان قرار گیرد.
مدیرکل پست استان گیلان با اشاره اینکه پست گیلان توانسته با بهره گیری ازظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان نسبت به راه اندازی اولین واسط پستی در استان اقدام نماید افزود: با راه اندازی این واسط پستی امکان فروش محصولات و تولیدات بومی محلی فراهم شده بطوریکه هنرمندان و افرادی که در زمینه تولیدات صنایع دستی مانند حصیر و محصولات کشاورزی مانند چای و برنج فعالیت دارند می توانند با استفاده از این پلتفرم بومی نسبت به فروش آنلاین محصولات خود اقدام نموده و پست نقش لجستیک این محصولات را بر عهده خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان که در بهره برداری از نخستین دفتر پست حصیر کشور همکاری و تعامل سازنده داشتند، خواستار همکاری سایر سازمان‌ها ذیربط در استان به منظور توسعه تجارت الکترونیک مبتنی بر محصولات محلی و استراتژیک استان شد.
حسن آدمیت فرماندار خمام نیز در آئین بهره برداری از نخستین دفتر پست حصیر کشور ، ضمن تقدیر از تلاش های مدیر کل پست استان گیلان به منظور  راه اندازی این دفتر در شهرستان خمام بر استفاده از این ظرفیت  ایجاد شده تاکید کرد و افزود:با توجه به اینکه بافت حصیر از مشاغل خانگی رایج در  بسیاری از روستاهای خمام می‌باشد و روستای فشتکه از توابع این شهرستان بعنوان روستای حصیر ثبت ملی شده است خواستار معرفی استفاده از این بستر فراهم شده برای توسعه فروش آنلاین در مناطق روستایی شد .
آئین بهره برداری از این دفتر با حضور حسن آدمیت فرماندار شهرستان خمام ،مصطفی خانعلی نژاد معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین اجرایی این شهرستان برگزار شد.

منبع: روابط عمومی اداره کل پست استان گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.