کد خبر : 13757
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

معصومه نیک‌کار

مسابقات شطرنج بین‌المللی جام گیلان در رشت آغاز شد

مسابقات شطرنج بین‌المللی جام گیلان در رشت آغاز شد
تصمیم گرفتیم تا اولین دوره رقابتهای بین‌المللی شطرنج جام گیلان را در رشت برگزار کنیم تا علاقمندان به این رشته در گیلان از برپایی مسابقات بین‌المللی محروم نشوند.

به گزارش پویشگران گیل:
نخستین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام گیلان با حضور بیش از ۶۰۰ شطرنجباز از ایران و هشت کشور خارجی از عصر شنبه در رشت آغاز شد.
در این دوره از رقابتها که شطرنجبازان در ۲ جدول با هم رقابت می‌کنند، نخست شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی بالای یکهزار و 800 و در جدول دوم نیز، شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر این امتیاز در برابر هم دست به مهره می شوند.
علاوه بر حضور شطرنجبازان زبده داخلی، شطرنجبازانی از کشورهای جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، هندوستان ، افغانستان ، پاکستان ، عراق ، سوریه و ارمنستان حضور دارند که در ۱۱ دور به روش سوییسی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس هیات شطرنج استان گیلان در حاشیه افتتاح این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه برای نخستین بار است که رقابتهای شطرنج بین‌المللی جلام گیلان برگزار می‌شود، اما خوشبختانه استقبال از این دوره از رقابتها بسیار مناسب است و بیش از ۶۰۰ شطرنجباز در این مسابقات حضور یافتند.
حسین میربلوک افزود: با توجه به اینکه سال گذشته مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر به دلیل کرونا در رشت لغو شده بود، تصمیم گرفتیم تا اولین دوره رقابتهای بین‌المللی شطرنج جام گیلان را در رشت برگزار کنیم تا علاقمندان به این رشته در گیلان از برپایی مسابقات بین‌المللی محروم نشوند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این رقابتها بین‌المللی است و با حضور شطرنجبازان زبده داخلی و کشورهای خارجی انجام می شود، برگزاری این مسابقات در فدراسیون شطرنج کشور، فدراسیون آسیایی و همچنین فدراسیون جهانی ثبت شده و هر ساله در فصل تابستان این رقابتها برگزار خواهد شد.
نخستین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام گیلان ، به مدت هشت روز در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت ادامه خواهد یافت که در نهایت به نفرات برتر این دوره از مسابقات، ۱۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهداء می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.