کد خبر : 17323
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۱۸

عصر شعر «آسمان دلش‌گرفت» در حمایت از کودکان فلسطینی

عصر شعر «آسمان دلش‌گرفت» در حمایت از کودکان فلسطینی
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عصر شعر«آسمان دلش گرفت» را در حمایت از کودکان و نوجوانان ستمدیده فلسطینی برگزار نمود.

به گزارش پویشگران گیل:
عصر «شعر آسمان دلش‌گرفت» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به ویژه کودکان و نوجوانان ستمدیده غزه برگزار شد و طی آیین ۷ نفر از شاعران بزرگسال و نوقلمان نوجوانان به ارایه آثاری با موضوع ادبیات مقاومت و پایداری و رویدادهای این روزهای فلسطین پرداختند.
تاکید بر لزوم بازگشت قلب طلایی جهان اسلام به پیکره جوامع اسلامی و ابراز انزجار از جنایت‌های حکومت بچه‌کش صهیونیستی، تقطه مشترک محتوای آثار شاعران در این عصر شعر بود و در این میان، بر ضرورت تقویت محور مقاومت و افزایش هم‌گرایی و همبستگی مسلمین برای آزادی قدس شریف‌تاکیدشد.
صاحبان قلم و اندیشه درهمین‌حال به اهمیت برگزاری این آیین اشاره و با بیان‌این‌که حرکت‌های فرهنگی، در عالم معنا اثر بخش و تمرینی برای افزایش استقامت و مقابله با حکومت‌های جابر و اسلام‌ستیز است، استمرار در برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در حمایت از مردم ستمدیده فلسطین را خواستارشدند.
مسئول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم از اهمیت برگزاری این آیین صحبت‌ نمورد و جان‌فشانی مردم مسلمان غزه برای حفظ و صیانت از سرزمین مادری و تلاش برای حفظ وطن را ارزش مند و شایسته حمایت و قدردانی دانست.
جعفر مجیدی هم‌چنین در مقایسه حوادث این روزهای غزه با حادثه کربلا و هشت‌سال دفاع مقدس گفت: نقطه مشترک این رویدادها، تلاش دشمنان اسلام برای مقابله با آرمان‌ها و اهداف عالیه دین مبین اسلام است.
وی برهمین اساس نیز از ضرورت تقویت درک و فهم عاشورایی و کربلایی سخن‌به‌میان‌ آورد و با تاکید بر لزوم همراهی با ملت مظلوم فلسطین‌ گفت: با تقویت این بینش، راه مقاومت برای فتح قدس‌ شریف بر ما گشوده شده و زمینه‌های آزادسازی پاره تن اسلام فراهم‌ می‌شود.
در مراسم که عصر روز چهارشنبه در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد، خوانش دل نوشته، دکلمه‌خوانی و اجرای سرود اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شفت با محوریت مردم مظلوم فلسطین و کودکان و نوجوانان غزه بود.
تجلیل از شاعران حوزه مقاومت و ادبیات پایداری و هم‌چنین، نکو داشت پدر شهید مدافع حرم، حامد کوچک‌زاده ازدیگر بخش‌های عصر شعر آسمان‌دلش‌گرفت با حضور صاحبان قلم و اندیشه، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به‌شمار می‌رفت.

منبع: روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.