کد خبر : 2971
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

استاندار گیلان: تفکیک زباله از مبدا راهگشای چالش‌های محیط زیستی گیلان است

استاندار گیلان: تفکیک زباله از مبدا راهگشای چالش‌های محیط زیستی گیلان است
شهرداری رشت محل جدیدی برای دپو زباله نخواهد داشت

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا راهگشای چالش‌های محیط زیستی استان است، گفت: بعد از گذشت یکسال همچنان الگوی رفتاری گذشته در بحث دفن زباله تکرار می‌شود.
اسدالله عباسی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با تاکید بر تسریع تفکیک زباله از مبدا توسط تمام شهرداری‌های استان به ویژه رشت گفت: این موضوع باید تا پایان آذرماه در رشت اجرایی شود و هیچ عذر و بهانه‌ای در این باره پذیرفتنی نیست.
استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح راهگشای چالش اساسی محیط زیست استان است، افزود: بعد از یکسال هنوز در بحث دفن زباله الگوی رفتاری گذشته تکرار می‌شود که پذیرفتی نیست و تفکیک زباله از مبدا باید هر چه سریع‌تر ساماندهی و اجرایی شود.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در سطح مدارس عنوان کرد: فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های مؤثر در این باره گامی مهم در راستای حفظ محیط زیست و کاهش چالش‌های ناشی از آن است.
عباسی با اشاره به روند مطلوب بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت گفت: اقدامات انجام شده در سراوان را به اطلاع عموم برسانید تا در جریان روند فعالیت‌ها و اقدامات قرار گیرند.
استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مساله پسماند استان مشکل اعتباری و مالی نداریم، افزود: سوءمدیریت مهم‌ترین مشکل در بحث پسماند است که باید برطرف شود و برای فرهنگ سازی در این باره نیز رسانه‌ها نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری رشت محل جدیدی برای دپو زباله نخواهد داشت، افزود: محل جدید تنها برای دورریزها و بازگشت زباله (ریجکت) خواهد بود.
عباسی با اشاره به افزوده شدن ۲ خط جدید به کارخانه کودآلی تصریح کرد: با افزایش این دو خط، میزان دورریزها کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان با قید فوریت افتتاح شده است، گفت: برای رفع مشکلات مربوط به تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌ها نیز اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و نیمی از آن نیز در سال گذشته پرداخت شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه برای رفع مشکلات فاضلاب مسکن مهر رشت ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است افزود: برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب رشت از محل تهاتر نفت ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا در طول ۳ سال اجرایی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.