کد خبر : 17356
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:مقاوم و مستحکم بودن منازل مسکونی،آثار زیان بار زلزله را تا حد زیادی کاهش میدهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:مقاوم و مستحکم بودن منازل مسکونی،آثار زیان بار زلزله را تا حد زیادی کاهش میدهد
حاجی زاده:در مواقع بحران همه عضو ستاد و ید واحد هستیم.

به گزارش پویشگران گیل:
نشست مدیران کل مدیریت بحران استانهای شمال کشور با مهندس دائمی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان برگزار شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در این نشست گفت: بلایای طبیعی در طول تاریخ جزء ناگریز زندگی انسان می‌باشد و زلزله از مخرب‌ترین این بلایای طبیعی به شمار می‌رود. ایران نیز بر روی کمربند زلزله واقع شده و گسل‌های فراوانی در آن وجو دارد، بنابراین فعالیت گسل‌ها و وقوع زلزله در ایران اجتناب ناپذیر است. یکی از اساسی‌ترین اقدامات انسان، جهت تخفیف تلافات ناشی از وقوع زلزله مدیریت بحران می‌باشد.
مهندس دائمی افزود: ایران کشوری زلزله خیز و نیمه روستایی با تعداد زیادی روستاهای بزرگ و کوچک می‌باشد که با توجه به آسیب‌پذیربودن واحدهای مسکونی غیرفنی روستایی وقوع زلزله با شدت متوسط به بالا می‌تواند باعث بروز خسارات فراوان مالی و جانی شود لذا مقاوم و مستحکم بودن منازل مسکونی روستایی بعنوان محلی برای سکونت قشر عظیمی از مردم که با تولیدات کشاورزی و دامی خود نقش مهمی نیز در توسعه پایدار کشور دارند، آثار زیان بار اجتماعی اقتصادی زلزله را تا حد زیادی کاهش میدهد امروزه جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی ناشی از وقوع حوادث طبیعی امری لازم و ضروری است.
مهندس دائمی به تشریح فعالیت‌های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاهای این شهرستان پرداخت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهای توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرحهای هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است، درهمین راستا توانسته ازاین طریق گامهای موثری را درجهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و درنهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا نماید.
مديركل مديريت بحران استان گلستان نیز در ادامه با اشاره به ماده ۲ قانون مدیریت بحران گفت: در مواقع بحران همه عضو ستاد و ید واحد هستیم.
حاجي زاده گفت: یکی از ادارات کلی که خیلی خوب با مجموعه بحران همکاری دارد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استانها و مقاوم سازی واحد های مسکونی نشان دهنده کاهش آسیب ها در حوادث طبیعی است.
وی گفت: حوادث طبیعی در سه استان شمالی مشترک است.
مديركل مديريت بحران گلستان به حادثه سیل فروردین ۹۸ استان اشاره و افزود: سیل جزو بلایای طبیعی محسوب می‌شود و قدرت انسان برای مهار آن محدود است اما می‌توان با برنامه‌ریزی‌های علمی و درست زیست محیطی از بروز آن جلوگیری كرد.
محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز به ماده جز ۳ ماده ۳ ، ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران اشاره و گفت:یک سری وظایف را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شد و تا کنون این نهاد به حمداله در همه حوادث و سوانح گذشته بنیاد مسکن پیشرو بوده به واسطه روحیه جهادی که در همکاران بنیاد مسکن هست جا دارد تقدیر شود.
امیر مرادی مدیرکل بحران استانداری گیلان نیز در این نشست گفت: مدیریت بحران استان در راستای اجرای قانون مدیریت بحران کشور وظیفه هماهنگی با دستگاه‌های متولی را دارد که نقش بنیاد مسکن در اکثر برنامه ها و بحرانها بسیار مهم می‌باشد.
مرادی گفت: برای نظامندشدن این برنامه‌ها نیازمند تلاش و همدلی، افزایی بیشتر مدیران استان هستیم تا بتوانیم یک فرایند مشخص برای استفاده از همه ظرفیت‌های خصوصی دولتی در زمان بحران مانند زلزله داشته باشیم.
این نشست در استان گیلان و به مدیریت بنیاد مسکن استان گیلان برگزار شد.17

منبع: ز روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.