کد خبر : 16865
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

تسریع در روند کسب مجوزهای بین‌المللی آزمایشگاه متالوژی در مجتمع بندری انزلی

تسریع در روند کسب مجوزهای بین‌المللی آزمایشگاه متالوژی در مجتمع بندری انزلی
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر کل استاندارد استان گیلان در بازدید از آزمایشگاه متالوژی در مجتمع بندری انزلی بر تسریع در روند کسب مجوزهای بین المللی این آزمایشگاه تاکید کردند.

به گزارش پویشگران گیل:
مهندس حسین یونسی در این بازدید با تبریک فرارسیدن هفته استاندارد، اظهار داشت: وجود یک آزمایشگاه با مجوزهای جهانی در داخل بندر موجب رضایتمندی هر چه بیشتر صاحبان کالا و تجار می‌شود.
وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا را در مجتمع بندری انزلی شاهد بودیم،خاطرنشان کرد:بی شک با راه اندازی مجدد این آزمایشگاه علاوه بر اینکه مشتری‌های بیشتری به این بندر مراجعه می‌کنند،موجب رونق اقتصادی روز افزون در بندر و اقتصاد استان خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تقدیر از اهتمام مدیرکل استاندارد استان گیلان، تصریح کرد:باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم تا با موفقیت آنان شاهد رشد اقتصادی در سطح استان گیلان باشیم.
دکتر مجتبی معصوم نژاد؛ مدیرکل استاندارد استان گیلان نیز با بیان اینکه ۳ عامل اصلی در صلاحیت آزمایشگاه‌ها دخیل است، عنوان کرد: تجهیزات، سرمایه انسانی و شرایط محیطی آزمایشگاه از جمله عوامل مورد ارزیابی برای ارائه مجوز صلاحیت آزمایشگاه‌ها است.
وی با بیان اینکه تمامی آزمایشگاه‌های کشور با توجه به الگوی سازمان استاندارد و سیاست های کلی کشور باید تاییدیه استاندارد بین المللی ISO ۱۷۰۲۵ را کسب کنند، گفت: با این تاییدیه، جوابی آزمایشگاه ها اعتبار بین المللی نیز دارد.
مدیرکل استاندارد استان گیلان با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش آزمایشگاه مجتمع بندری انزلی، بیان داشت: اهتمام خوبی بین دستگاه ها وجود دارد و در حداقل زمان ممکن اقدامات لازم برای کسب مجوز انجام خواهد شد اما آزمایشگاه باید در ابتدا موارد بسیاری همچون بارگذاری اطلاعات و کالیبره شدن تجهیزات را در دستور کار قرار دهد.
استاندارد بین المللی ISO ۱۷۰۲۵ الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و همچنین نمونه برداری را مشخص می‌سازد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.