کد خبر : 16490
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

راه اندازی واحد اجرائیات شهرداری رشت با همکاری نیروی انتظامی

راه اندازی واحد اجرائیات شهرداری رشت با همکاری نیروی انتظامی
کارگرنیا:رشت به لحاظ امنیتی از شاخص های خوبی برخوردار است.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به وجود برخی از مشکلات شهرداری در زمان اجرای قوانین گفت: استقرار واحد اجرائیات شهرداری رشت با همکاری مجموعه نیروی انتظامی می تواند در این باره راهگشا باشد.
ب
ه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان رشت در ستاد فرماندهی این شهرستان در میدان رازی با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا اظهار کرد: چند روز پیش به مناسبت گرامی داشت هفته ناجا با جانشین فرمانده نیروی انتظامی گیلان دیداری داشتیم و متاسفانه به واسطه کسالتی که فرمانده انتظامی گیلان داشتند توفیق دیدار با وی حاصل نشد.
وی با بیان اینکه وظیفه خودمان می دانیم که از خادمان مردم در هر جایگاه و لباسی تقدیر کنیم، افزود: شهرداری رشت به واسطه نوع فعالیتش  با تمامی اقشار جامعه در ارتباط است و نیروی انتظامی یکی از مجموعه هایی است که شهرداری با آن ارتباط بیشتری دارد.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید به اینکه امنیت و سلامت دو نعمت بسیار بزرگ است، تصریح کرد: نیروی انتظامی در کنار دیگر فرزندان این آب و خاک در نیروهای مسلح ، مشغول خدمت است و برای امنیت و آرامش ملت بزرگ ایران تلاش می کنند.
کارگرنیا با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی بی نظمی هایی را در سطح شهر می بینیم تصریح کرد: یکی از این بی نظمی ها حضور انبوه دستفروشان است که ساماندهی آنان و جمع آوری سد معبر جزو وظایف شهرداری ها است و البته افزایش حضور دستفروشان با فقدان شغل در جامعه ارتباط تنگاتنگی دارد.
وی با تاکید به اینکه معابر رشت به واسطه گستردگی حضور دستفروشان ، با مشکلاتی مواجه است، گفت: شاهد هستیم که دو سوم این پیاده روها توسط دستفروشان اشغال شده است و با توجه به اینکه شهرداری رشت به لحاظ اجرایی در این باره قدرت چندانی ندارد انتظار داریم دستگاه های دیگر همراهی لازم را با شهرداری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه استقرار واحد اجرائیات شهرداری رشت با همکاری مجموعه نیروی انتظامی می تواند در این باره مشکل گشا باشد بیان کرد : یقینا در بحث تخلفات ساختمانی نیز  مشکلاتی وجود دارد که رفع آن نیازمند همراهی  نیروی انتظامی است.
کارگرنیا به تردد موتورسیکلت ها در محدوده پیاده راه رشت اشاره کرد و گفت: این تردد ها نارضایتی عابرین پیاده را به همراه دارد و برای رفع این مشکل نیز از ناجا و بالاخص پلیس راهور مساعدت می طلبیم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشت نیز در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی به واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامي شهر رشت به عنوان یکی از پیشکسوتان ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی متعلق و خانه پیشکسوتان این مجموعه است و بنده و دیگر همکارانم به نوعی راه و روشی را که توسط پیشکسوتان پایه گذاری شده است را اجرا می کنیم.
سرهنگ محمود حافظی با بیان اینکه با اقدامات شورای انقلابی رشت و انتخاب رحیم شوقی  به عنوان شهردار که فرزند شهید و جویای کار و خدمت است اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن  است افزود: اجرای طرح میثاق در چند نقطه از رشت که یقینا با عزم و اراده شورای ششم و  شهردار رشت رقم خورده است  بسیار مایه دلگرمی  است و امیدواریم با تسریع امور این مهم هر چه سریعتر  اجرایی شود.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت با تاکید به زیبا سازی شهری  بیان کرد: زیبا سازی شهری در بسیاری از مواقع از جمله ساعاتی که در  ترافیک به سر می بریم واقعا تاثیرگذار است و تحمل ترافیک در یک محیط زیبای شهری راحت تر است.
حافظی با تاکید به اینکه پرسنل خدوم شهرداری را حمایت می کنیم افزود: لزوم احیای مجموعه اجرائیات شهرداری را بارها و حتی در دوران فعالیت شهردار پیشین رشت نیز تاکید کرده ام و یقینا  پرسنل شهرداری رشت در زمان اجرای قوانین باید امنیت داشته باشند.
وی به حضور دستفروشان اشاره کرد و گفت: برخی از افراد پیاده رو ها را کاملا تصرف کرده اند و این رفتارها نادیده گرفتن حقوق دیگران و تضییع بیت المال است و چون گستردگی فراوانی دارد باید با مشورت دستگاههایی از جمله شورای تامین وارد عمل شویم  و در مجموع رشت در بین کلانشهرهای کشور  به لحاظ امنیتی از  شاخص های  خوبی برخوردار است و این مهم یقینا با تلاش  تمامی مجموعه ها محقق شده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.