کد خبر : 16053
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

برگزاری کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا ویژه ادارات شهرستان انزلی

برگزاری کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا ویژه ادارات شهرستان انزلی
کارگاه آموزشی با عنوان رویکرد آموزشی و اجرایی هماهنگ در حوزه ادارات شهرستان در بخش تفکیک زباله از مبدا در انزلی برگزار گردید.

به گزارش پویشگران گیل :
رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی از تشکیل کارگاه آموزشی تفکیک زباله از مبدا در بخش ادارات این شهرستان با حضور فرماندار و نماینده مرم انزلی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در راستای اجرای بند ‌یک ششمین صورتجلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان، شرکت بهروب پيمانکار شهرداری بندر انزلی  در خصوص تفکیک زباله از مبدا اقدام به تشکیل کارگاه آموزشی با رویکرد آموزش  درفاز اول ویژه ادارات نمود.

سیدحسن جعفری افزود در این کارگاه آموزشی که به مدت 3 ساعت با حضور اکثر روسای ادارات به همراه مدیران روابط عمومی در سالن اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان واقع در شهرستان بندر انزلی برگزار گردید، دکتر توانا رییس پسماند استان ومعاونت خدمات شهری بندر انزلی درخصوص تجربه های موفق کشور ژاپن در امر تفکیک زباله از مبدا و نیز چالش ها و مشکلات و راهکارهای بحث پسماند در استان و شهرستان با ارائه پاورپوینت مطالبی را ارائه نمودند.
این مقام مسئول تصریح کرد :در بحث تفکیک پسماند در استان شهرستان بندر انزلی در جایگاه اول  قرار گرفته است.
مدیر اجرایی شرکت بهروب سجاد سلیمانی از برنامه‌های مدون شرکت طی ۹۰ روز آینده صحبت نمود و از برخی از ادارات از جمله محیط زیست شهرستان به خاطر تعامل و همکاری در این زمینه تشکر و قدردانی نمود.
سپس دکتر دنیا مالی نماینده مجلس شورای اسلامی از اهمیت پسماند در استان به ویژه شهرستان بندرانزلی،موفقیت‌های بدست آمده در این خصوص، چالش‌های موجود مطالبی ارائه نمود.
پسماند انواع مختلفی دارد که خطرناکترین آن پسماند عفونی می‌باشد که در مراکز درمانی تولید می‌شود. پسماندهای خانگی شامل ترو خشک هستند که با مدیریت صحیح، آموزش و فرهنگ سازی می توان در بحث تفکیک پسماندهای خشک نقش موثری را ایفا نمود.
جعفری در پایان گفت: اگه همه ما شهروندان الگوی 3R کاهش مصرف،دوباره مصرف،بازیافت را در زمینه پسماند به عنوان الگوی درست رعایت نماییم میزان مصرف سرانه زباله تا حدود زیادی کاهش می یابد و با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.