کد خبر : 15993
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت:ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای تعامل و نزدیکی اقوام ایرانی

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت:ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای تعامل و نزدیکی اقوام ایرانی
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت:حق موسیقی اقوام در شبکه ملی ادا شود
به گزارش پویشگران گیل :  
به نقل از ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج، علیرضا تاج‌شهرستانی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، اظهار کرد: اقوام ایرانی ریشه‌های محکم کشور را تشکیل می‌دهند و ریسمان اتحاد مردمان ایران هستند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: به هر میزان در مورد اقوام ایرانی و ویژگی‌های آنها گفته و پرداخته شود تلاش برای حفظ و پاسداشت ایران عزیز است.
علیرضا تاج‌شهرستانی از موسیقی به عنوان صدای احساس مردمان هر خطه نام برد و باید در نگهداری و نشر موسیقی اقوام تلاش کنیم، گفت: حمایت و تشکر از اساتید موسیقی چه در بخش آموزش و چه در بخش ثبت آثار موسیقی نیازی ضروری است و باید تلاش کنیم این میراث برای آیندگان حفظ شود.
وی اضافه کرد: صدا و سیما و شبکه‌های سراسری نباید فقط به مرکزیت و زبان مادری محدود شوند، به موسیقی اقوام بیش از پیش باید بها داده شود و بستر لازم برای ادا کردن حق موسیقی اقوام در شبکه ملی فراهم شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: ایران فقط پایتخت نیست، ایران از شمالی ترین تا جنوبی‌ترین و از غرب تا شرق ایران ویژگی های والایی دارد که باید از طریق شبکه های سراسری به معرفی و نشان داده شود.
وی اضافه کرد: همه اقوام و کل ایران یک خانواده به نام خانواده ایرانی هستند و باید این ظرفیت برای تعامل، نزدیکی و شناخت بیشتر اقوام ایرانی فراهم شود که رسانه در این بستر نقش مهمی خواهد داشت.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: به نمایندگی و به عنوان سفیر مردم شمال و رشت به سنندج آمده‌ایم و پیام میزبانی و محبت و مهرورزی مردم کردستان را به مردمان شمال خواهیم رساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.