کد خبر : 8374
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۲

«پوررهنما» قهرمان مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی شد

«پوررهنما» قهرمان مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی شد
تیم ایران با کسب سه مدال طلا و یک برنز، برای دومین دوره متوالی جام قهرمانی رقابتهای پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی را کسب کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
مهدی پوررهنما ورزشکار گیلانی مقام قهرمانی چهارمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی را کسب کرد.
چهارمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی ایران در تهران برگزار شد، که در نهایت در مسابقات انفرادی، مهدی پوررهنما از گیلان با غلبه برابر حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کرد.
در جریان این رقابت‌ها، پوررهنما در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در نهایت توانست همه رقبای خود را شکست دهد و بالاتر از ورزشکاران کشورهای آذربایجان و ترکیه قرار گیرد و مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را بر گردن بیاویزد.
رییس هیات تکواندو استان گیلان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به درخشش این ورزشکار شایسته استان گیلان و دیگر ملی پوشان، تیم ایران با کسب سه مدال طلا و یک برنز، برای دومین دوره متوالی جام قهرمانی رقابتهای پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی را کسب کرد.
محسن سترگی افزود: در چهارمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی در گروه مردان، ورزشکارانی از کشورهای افغانستان، آذربایجان، هند، ایران، ژاپن، صربستان، تایلند، ترکیه و ازبکستان حضور داشتند که در خانه تکواندو در تهران با هم به رقابت پرداختند.
مهدی پوررهنما متولد سال ۱۳۷۴ بندرانزلی، از هفت سالگی در رشته تکواندو فعالیت خود را آغاز و تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده است. وی علاوه بر تصاحب مدال طلای سومین دوره رقابت‌های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹، طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال ۱۳۹۶، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال ۱۳۹۱، طلای جهانی روسیه سال ۱۳۹۳، طلای تکواندو آسیا چین تایپه، نقره تکواندو جهانی ۱۳۸۹، برنز مسابقات باکو سال ۱۳۸۸، مدال طلای پاراتکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پاراتکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.
این ورزشکار گیلانی به همراه کاروان ورزشی ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو نیز حضور داشت که در نهایت در رشته پاراتکواندو و در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، موفق به کسب مدال نقره رقابتهای پارالمپیک شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.