کد خبر : 15692
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:توجه به آینده‌سازان،محدود به بازه زمانی خاص نشود

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:توجه به آینده‌سازان،محدود به بازه زمانی خاص نشود
مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان حوزه کودک و نوجوان را نیازمند مردان میدان، روحیه جهادی و توجه همیشگی دانست.

به گزارش پویشگران گیل :
به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل کانون استان گیلان، سید‌جلیل‌ میرعظیمی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در نشست خبری هفته‌ ملی و روز‌ جهانی کودک گفت: لازم‌است، فارغ از یادآوری اهمیت و جایگاه نسل کودک و نوجوان، عمل‌گرایانه در این عرصه ورود‌ کنیم.

مدیر‌کل کانون استان گیلان در تبیین ضرورت‌های عمل‌گرایی و تقویت روحیه جهادی فعالان متولیان عرصه فرهنگ، سیره عملی رزمندگان هشت‌ سال دفاع‌ مقدس را یادآور‌ شد و افزود: آنچه دفاع مقدس را مقدس‌ نمود و نقش به‌سزایی در صیانت از آب ‌و‌ خاک ایران اسلامی داشت، دین‌مداری، باور‌مندی و روحیه جهادی رزمندگان اسلام بود.
میرعظیمی به نیاز‌های نسل کودک و لزوم رقم‌زدن رخداد‌های خوب برای این نسل اشاره و با بیان‌ این‌که فعالیت در این حوزه نیاز‌مند مردانِ میدان توجه همیشگی عزم جهادی است، تصریح کرد: در این مسیر نیاز‌مند تعهد، هم‌دلی‌ و دلسوزی روز‌افزون هستیم.
این مدیر‌فرهنگی نقش تاثیر‌گذار اصحاب رسانه و صاحبان قلم و اندیشه را در یاری‌رسانی به متولیان حوزه کودک و انعکاس خبر‌های این حوزه خاطر‌نشان‌ و گفت: خبرنگاری، حرفه با ارزشی است و صداقت، هوشیاری فعالان این عرصه، بستری مناسب برای جلب‌نظر هرچه‌ب یش‌تر جامعه، مسئولان و فرصت‌سازی برای آینده‌سازان فراهم‌ می‌کند.
وی در ادامه، نقش و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرجعیت این مجموعه در حوزه کودک و نوجوان را یادآور‌ و با اشاره به نقش‌آفرینی این نهاد در برنامه‌های کودک و نوجوان محور کشور اظهار‌ نمود: هفته ملی کودک، دهه مبارک فجر و بخش کودک و نوجوان دبیری بخش کودک و نوجوان کنگره هشت هزار شهید استان، بخشی از عرصه‌های حضور موثر مربیان کانون و ارایه تخصصی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور است.
میرعظیمی برهمین‌اساس نیز از مرجعیت کانون در هفته ملی و روز جهانی کودک سخن‌به میان‌ آورد و با بیان این‌که بیش‌ از 250 عنوان ویژه‌ برنامه این مجموعه با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» از 15 تا 21 مهر 1401 هم‌زمان با سراسر کشور برگزار‌ می‌شود، افزود: «کار برای کودک و درباره کودک»،پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های این ایام است.
وی به تشریح اهم برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری برای کودکان پرداخت و از برگزاری نمایشگاه دست‌آورد‌های آینده‌سازان و عضویت رایگان مخاطبان در 16 مهر سال 1402 و هم‌زمان با روز جهانی کودک خبر داد.
وی اعزام کاروان پیک‌امید به مناطق روستایی و کم‌تر برخوردار شهری، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت، فراهم‌سازی فرصت بازدید کودکان از مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون رشت و کاشت نهال به یاد مفاخر و بزرگان، از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک ذکر نمود.
هم‌چنین، از برنامه‌ریزی برای دیدار با کودکان بستری در بیمارستان‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف با محوریت سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سخن‌ گفت و همراهی خانواده‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسان بهزیستی، مراکز بهداشت و نیروی انتظامی را از شاخصه‌های این کارگاه‌ها عنوان‌ و افزود: دیدار متولیان حوزه کودک و آینده‌سازان با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار استان گیلان، به‌منظور تشریح خواسته‌های آیند‌ه‌سازان ایران اسلامی و برگزاری جشن کودک در 20 مهر ماه سال جاری، از دیگر برنامه‌هایی است که برای کودکان برگزار‌ می‌شود.
این مسئول فرهنگی در ادامه، اشاره‌ای اجمالی به برنامه‌های کانون در ارتباط با کودکان داشت و فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی آینده‌سازان با صاحب‌نظران و فعالان حوزه کودک، برگزاری کارگاه‌های «مادر و کودک» و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خانواده‌ها در پیش‌برد برنامه‌های کودک محور را از جمله این برنامه‌ها عنوان‌ کرد.
میرعظیمی در همین‌ارتباط، تحقق اهداف تربیتی و همراهی متولیان حوزه کودک با خانواده را در ارتباط دانست و توضیح‌ داد: خانواده نقش محوری در امور تربیتی و آموزشی کودک ایفا‌ می‌کند و از این رو، همراه‌سازی خانواده‌‌ها با برنامه‌های کودک‌محور می‌تواند موثر و نتیجه‌بخش باشد.
مدیر‌کل کانون پرورش فکری در تبیین فراگیری، استمرار و هدف‌مند‌بودن فعالیت‌های این مجموعه، اکران پویانمایی بچه‌زرنگ، محصول مشترک کانون و موسسه هنری پویا را مورد‌ توجه‌ قرار داد و با اشاره به استقبال گسترده علاقه‌مندان از این پویانمایی سینمایی گفت: تقویت روحیه شجاعت،افزایش روحیه معنوی و احترام به محیط‌ زیست، برخی از دست‌آورد‌های تماشای این پویانمایی برای مخاطبان است.
وی درعین‌حال، از برگزاری بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری نیز سخن‌ گفت و ضمن اشاره به رویکرد‌های چهارگانه جشنواره و اهداف تربیتی مورد‌نظر برنامه‌ریزان اظهار‌ کرد: آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با هویت ایرانی‌اسلامی، کشف و پرورش استعداد‌ها، ارایه الگو‌های مناسب به نسل کودک و نوجوان و ترویج فرهنگ‌ایثار و شهادت، از جمله اولویت‌ها به‌شمار‌ می‌رود.
وی ادامه‌ داد: تحقق این امر در گرو تعامل دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، متولیان عرصه فرهنگ و همراهی اصحاب‌رسانه به‌عنوان چشم بیدار جامعه است و امیدواریم با میدان‌داری دست‌اندرکاران این حوزه، قصه و قصه‌گویی به یک جریان فرهنگی پویا تبدیل‌ شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.