کد خبر : 15714
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

آیین تجلیل از آتش‌نشانان شهر رشت برگزار شد

آیین تجلیل از آتش‌نشانان شهر رشت برگزار شد
شورای اسلامی و شهرداری رشت به مناسبت هفتم مهر مصادف با روز آتش نشان از آتش نشانان شهر رشت تجلیل کردند.


به گزارش پویشگران گیل :
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در آیین تجلیل از آتش نشانان شهرداری رشت که به مناسب روز آتش نشان در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامی داشت روز آتش نشان اظهار کرد: آتش نشانان سربازان امنیت این شهر هستند .
محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه آتش نشانان دلاور همواره در مواجهه با هر خطر و بحرانی عاشقانه به قلب حادثه می‌روند، افزود: یقینا تا زمانی که این لباس مقدس آتش نشانی را به تن نکنیم، نمی‌توانیم شرایط خاص و خطرات مختلف این شغل را به درستی درک کنیم.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید به اینکه آتش‌نشانی شغلی مقدس است، تصریح کرد: آتش نشانان مدافعان امنیت و آرامش شهر هستند که در دو مقوله اطفای حریق و امداد و نجات تلاش می‌کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز ثابت کردند که جان و مال همنوعان و حفظ منافع و اقتدار کشور برایشان از هر چیز دیگر عزیزتر است.
کارگرنیا با اشاره به شهدای آتش نشان دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: ۲۴۵ آتش نشان شهید تاییدی بر حضور غیرتمندانه دلاور مردان آتش‌نشان در دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه اعضای شورای ششم و شهردار رشت قدردان رشادت‌های آتش نشانان غیور شهرداری رشت هستند، افزود: شورای ششم همواره حامی آتش نشانان خدوم است و ان شاا بتوانیم با اقداماتی اثر گذار در کنار ادای دین ، بخشی از دغدغه های این عزیزان را برطرف کنیم.
شهردار رشت نیز در این مراسم با تبریک روز آتش نشان اظهار کرد: از تلاش‌های یکایک آتش نشانان جان بر کف تشکر می‌کنم و برایشان آرزوی صحت و سلامتی دارم.
رحیم شوقی با بیان اینکه ۴۳ قبل در چنین روزی پالایشگاه آبادان مورد هجوم رژیم بعث قرار گرفت، افزود: متاسفانه تعداد زیادی از آتش نشانان عزیز در آن حادثه جان خود را از دست دادند و همچنان نیز شاهد هستیم که آتش نشانان غیور در حین انجام ماموریت و به منظور نجات جان و مال همنوعان خود به قلب حادثه رفته و حتی در این راه جان عزیزشان را از دست می‌دهند.
وی با تاکید به اینکه هرگاه از حادثه یا حریقی مطلع می شوم نگران سلامت آتش نشانان هستم، بیان کرد: از خداوند متعال آرزوی سلامتی و عزت روز افزون برای یکایک آتش نشانان غیور شهر رشت را دارم.
فرماندار رشت نیز با حضور در این مراسم با تبریک هفته وحدت و روز آتش نشان اظهار کرد: همواره در زندگی ما افرادی هستند که از آسایش و آرامش خود برای آرامش و امنیت دیگران می گذرند و آتش نشانان از این دسته افراد هستند.
کیا عاشوری با بیان اینکه به وجود آتش نشانان افتخار می کنیم افزود: یقینا هر اندازه پیشرفت علم را در پیش داشته باشیم مشکلاتی که با آن مواجه می شویم نیز بیشتر است و آتش نشانان اثبات کردند که در تمامی بحران ها با شهامت و غیرت حضور دارند و در این راه نیز شهدای گرانقدری نثار امنیت و آرامش کشور شدند.
فرماندار رشت با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شورا و شهرداری رشت بیان کرد: همدلی شورا و شهرداری رشت شایسته تقدیر است و این همدلی اتفاقات خوبی در شهر رقم زده است.


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.