کد خبر : 15405
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

مدیرکل اموراجتماعی استانداری گیلان:زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی کشور،نیازمند بهره‌گیری از کانون پرورش فکری است

مدیرکل اموراجتماعی استانداری گیلان:زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی کشور،نیازمند بهره‌گیری از کانون پرورش فکری است
مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان:سرمایه‌گذاری برای کودکان، زمینه‌ساز آینده بهتر آنان است.

به گزارش پویشگران گیل:
نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک سال 1402 به‌ منظور هماهنگی برنامه‌های هفته‌ ملی و روز جهانی کودک سال 1402، با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان گیلان به‌میزبانی اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری استان برگزار شد.
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان در این نشست، به اهمیت فعالیت‌های کودک و نوجوان‌‌محور اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن هم‌‌افزایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه‌ گفت: برنامه‌ریزی برای این نسل، نیاز‌مند استمرار و پیگیری است.
محمد‌مهدی نیاز‌مند پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و فراهم‌سازی زمینه‌های همراهی همیشگی متولیان این حوزه را ضروری دانست و بر لزوم تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در استان با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در بازه زمانی دو ماهه تاکید‌ نمود.
وی به نقش‌محوری آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت اشاره‌ داشت و با بیان‌ اینکه شکل‌گیری زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی کشور، نیازمند بهره‌گیری از همراهی مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری است، تصریح‌ کرد: ضرورت‌دارد برای ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و رصد آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک و نوجوان، نسبت‌به هماهنگ‌سازی مجموعه‌های فعال در این حوزه اقدام‌ شود.
لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی و بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی برای ایجاد‌ و تقویت زیر‌ساخت‌های حوزه کودک و نوجوان، ازدیگر‌موضوع‌هایی بود که محمد‌مهدی نیازمند برآن تاکید داشت.
مدیر‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هم‌چنین، از ضرورت‌های تولید محتوای مناسب برای آینده‌سازان و بهره‌گیری از ابزار رسانه سخن‌ گفت و بر اهمیت همراهی صدا و سیما در مسیر انعکاس هرچه بیش‌تر برنامه‌های کودک و نوجوان‌محور تاکید‌ کرد.
مهم برشمردن برنامه‌ریزی و ارایه‌ی جدول برنامه‌های هفته ملی کودک به استانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، تاکید براجرای هرچه‌بهتر فعالیت‌های این ایام و تعمیم این برنامه‌ها به‌تمامی روز‌های سال، بخش‌ پایانی سخنان محمد‌مهدی نیاز‌مند بود.
مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با قدردانی از مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و حضور نمایندگان دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، به تشریح برنامه‌های هفته‌ ملی و روز‌جهانی کودک سال 1402 پرداخت.
سید‌جلیل میرعظیمی در همین زمینه به شعار این ایام اشاره و با بیان‌این‌که «کودکی بهتر، زندگی بهتر» تاکیدی بر اهمیت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای کودکان است، افزود: چنانچه با مشارکت خانواده‌ها و فعالان فرهنگی، زمینه سرمایه‌گذاری هرچه ‌بیش‌تر را برای کودکان‌مان فراهم‌ کنیم، آینده‌ بهتر فرزندان ایران اسلامی را شاهد‌خواهیم‌ بود.
وی افزود: خانواده رکن اصلی تربیت کودک محسوب‌ می‌شود و براین اساس ضروری است در تمامی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور به این مهم توجه ویژه‌ای داشته‌ باشیم.
این مدیر‌فرهنگی در ادامه، اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک را یادآور شد و جلب‌نظر جامعه به اهمیت دوران کودکی و نیاز‌های این نسل، هم‌گرایی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد متولی حوزه کودک و نوجوان و فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای ارایه خدمات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و آموزشی به آینده‌سازان ایران اسلامی را از جمله این هدف‌ها عنوان‌ نمود.
میرعظیمی با بیان این‌که که کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطب برنامه‌های این ایام هستند، تاکید‌ کرد: 15 تا 21 مهر سال 1402 فرصتی‌است تا بستر‌های خدمات‌رسانی مستمر و همیشگی به آینده‌سازان ایران اسلامی فراهم‌ شود.
وی «برنامه برای کودکان» و «برنامه درباره‌ی کودکان» را از سطوح برنامه‌‌های هفته‌ملی و روز‌جهانی اعلام‌ و به تشریح اهم فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان در ایام ‌پرداخت.
میرعظیمی درهمین‌حال، ظرفیت‌های کانون برای خدمات‌سانی هرچه‌بهتر به کودکان را مورد‌ توجه قرار داد و 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، 4 کتاب‌خانه پستی، 2 مرکز فرهنگی هنری فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه) و هم‌چنین، 4 کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه فرهنگی را امکانی مناسب برای کشف و پرورش استعداد‌های نسل کودک و نوجوان دانست. 
در پایان اکرم‌السادات حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری و نمایندگان اداره‌های‌کل آموزش و پرورش، فرهنگ‌وارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی، صنعت، معدن‌، تجارت گیلان و هم‌چنین، نمایندگانی از دفتر امور بانوان استانداری، دانشگاه علوم‌پزشکی استان و شهرداری و سازمان‌فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری شهررشت‌ به ارائه نظرات پرداختند.

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.