کد خبر : 15165
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۵

برقراری مقرری بیکاری هفت‌هزارو ۲۶۸ کارگر گیلانی در شش ماهه اول سال

برقراری مقرری بیکاری هفت‌هزارو ۲۶۸ کارگر گیلانی در شش ماهه اول سال
آقاجانی:در استان ۳۹ خانه بهداشت کارگری فعال بود که طی ۶ ماه گذشته با افزودن هفت خانه جدید این تعداد به ۴۶ مورد افزایش یافته است.

به گزارش پویشگران گیل:
سیاوش آقاجانی گفت: طبق ماده ۱۴۷قانون کار دولت مکلف است خدمات بهداشتی و درمانی را برای کارگران وکشاورزان مشمول این قانون و خانواده آنها فراهم سازد در این راستا خانه بهداشت کارگری در کارگاه‌های مشمول با جمعیت ۵۰ تا ۵۰۰ نفر به منظورحفظ سلامت کارگران و پیشگیری از بیماری شغلی و بروز حوادث در محیط کار ایجاد می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: پیش از این استان گیلان ۲۱ ایستگاه بهگر و کانون یاریگران داشت که با اضافه شدن ۹ مورد دیگر این تعداد به ۳۰ ایستگاه بهگر وکانون یاریگران رسید.
آقاجانی تصریح کرد: این ایستگاه‌ها با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت روانی، اجتماعی جامعه کار و تولید در بنگاه‌های اقتصادی دارای ۱۰تا ۴۹ شاغل ایجاد می‌شود و فضای کوچکی ازکارگاه است که قفسه نگهداری وسائل و برانکارد تاشو درآنجا قرار داده می شود.
وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه مقرری بیکاری هفت هزار و ۲۶۸ کارگر در این استان برقرار شده است درحالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد هفت هزار و ۲۱۵ نفر بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: این اداره کل با همکاری ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش است در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۵ کودک شاغل دراماکن حوزه کارگری و کارخانجات واحدهای تولیدی را به منظور بهره مندی از حمایت‌های دستگاه‌های متولی شناسایی کرده و به چرخه آموزش بازگردانده است.

 

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.