کد خبر : 15171
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

استاندار گیلان:هر مانعی در راه اعطای تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن باید حذف شود

استاندار گیلان:هر مانعی در راه اعطای تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن باید حذف شود
اسدالله عباسی:هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح در گیلان باشد و مسئولان بانک ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند.

دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت ارتباط تصویری با حضور رئیس محترم جمهوری برگزار شد، در جمع اعضای شورای مسکن استان با تاکید بر ضرورت مشارکت هر چه بیشتر بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: بانک‌ها باید در حوزه ارائه تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن شفاف‌سازی کنند.
وی از بانک‌های دولتی و خصوصی استان خواست تا جلسه‌ای مشترک با هدف ارائه راهکارهایی برای سرعت بخشی، تسهیل و شفاف سازی در ارایه تسهیلات بانکی به متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مدیران تمامی بانک ها اعم از دولتی و خصوصی باید به وظایف خود در طرح نهضت ملی مسکن توجه کنند، خاطر نشان کرد: مدیران استانی نیز باید این مهم را در اولویت قرار داده و به وظایف خود در این حوزه عمل نمایند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کشوری مشاوران املاک در گیلان با همکاری دستگاه‌هایی اعم از اداره کل راه و شهرسازی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف خاطر نشان کرد: این طرح اقدام خوبی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت بر فعالیت مشاوران املاک است که باید با جدیت ادامه یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان شناسایی خانه‌های خالی و مالیات بر آنها را کار بااهمیتی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده کشوری، صاحبان برخی از خانه‌های خالی برای اجاره واحدهای مسکونی اقدام کردند.
عباسی با اشاره به برنامه واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر خاطر نشان کرد: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط در روستاهای استان جزو برنامه‌ها باشد تا افراد به زادگاهشان سوق داده شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع بافت‌های فرسوده و مسکن خودمالکی اظهار کرد: مسکن مهر در استان گیلان باید هر چه سریعتر سر و سامان داده شود، سقف تعهدات قانونی در این بخش تکمیل شده‌ است.
استاندار گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت پیمانکاران استفاده شود، اضافه کرد: به پیمانکاران ضعیف نیز تذکر داده شود تا به تعهدات خود عمل کنند، هیچ بهانه ای برای انجام ندادن تعهداتشان پذیرفتنی نیست.
عباسی از بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف زیرساختی اعم از آب، برق و گاز نیز خواست همکاری های لازم در این حوزه را داشته باشند و در صورت بروز مشکل اعلام کنند تا برای رفع مساله کمک شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.