کد خبر : 14799
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

معصومه نیک‌کار

سفیران قصه‌گویی به مجموعه‌های فعال فرهنگی اعزام‌ می‌شوند

سفیران قصه‌گویی به مجموعه‌های فعال فرهنگی اعزام‌ می‌شوند
حوزه کودک از اولویت‌های ما است و برای اجرای برنامه‌های مشترک و راه‌اندازی لیگ‌های کتاب‌خوانی برای این گروه سنی آمادگی‌داریم.

به گزارش پویشگران گیل: به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان،سیدجلیل میرعظیمی طی نشست با رئیس حوزه هنری استان گیلان گفت: اعزام سفیران قصه‌گویی، به‌منظور جریان‌سازی فرهنگی و همراه‌سازی حداکثری جامعه، به ویژه مسئولان دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در برگزاری بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت‌ می‌گیرد.
مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان در همین‌حال، به محور‌های موضوعی این جشنواره اشاره و قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و هم‌چنین قصه‌های آزاد را بستری برای فرهنگ‌سازی و ارایه الگو‌های مناسب عنوان‌کرد.
میرعظیمی هم‌چنین، هم‌افزایی و افزایش مراوادت فرهنگی و تعامل افزون‌تر مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ را از دیگر دست‌آورد‌های برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: کشف و پرورش استعداد‌های مخاطبان نیز از رخداد‌های خوب این رویداد بین‌المللی است.
مدیر‌کل کانون استان گیلان در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرداخت و افزود: نیاز‌مند ارایه خوراک فکری مناسب به این نسل و تربیت مردانِ‌میدان حوزه کودک ونوجوان هستیم.
این مدیر‌ فرهنگی در این هم‌نشینی فرهنگی، فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و تلاش این مجموعه جهت بسط ‌و گسترش فرهنگ کتاب‌ و‌کتاب‌خوانی را یاد‌آور‌ شد و با خاطر‌نشان‌ کردن اجرای طرح «در مسیر دانایی، بر بال‌ کتاب» به‌منظور ارسال کتاب‌ به مراکز فرهنگی‌،هنری سراسر کشور و راه‌اندازی پویش کتاب‌خوانی با همراهی صدا و سیما گفت: ضروری است بستری برای گنجاندن هرچه‌بیش‌تر کتاب در سبد خرید خانواده‌ها فراهم‌ شود.
وی به تشریح برنامه‌های کانون در حوزه تولید فیلم، سریال و پویانمایی پرداخت و با اشاره به برنامه‌ریزی برای اکران پویانمایی «بچه‌زرنگ»، از نیمه دوم مهر سال 1402 اظهار داشت: برای بهره‌مند‌سازی هرچه‌بیش تر مخاطبان، اختصاص سالن‌های مناسب، ارایه بلیط‌های نیم بها و همراه‌سازی دستگاه‌های فرهنگی، به‌ویژه آموزش و پرورش، حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور‌کار قرار‌دارد.
قدردانی از نگاه فرهنگی مسئولان حوزه هنری استان و استقبال از همراهی و مشارکت آنان در پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی،هنری و ادبی کودک و نوجوان‌محور، پایان‌بخش سخنان مدیر‌کل کانون استان گیلان به‌شمار‌ می‌رفت.
رئیس حوزه ‌هنری استان گیلان هم طی‌این نشست، ضمن ارزش‌مند ارزیابی‌کردن هم‌گرایی‌ها،به تشریح اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های این مجموعه، به ویژه در حوزه کودک و نوجوان پرداخت.
سید‌رسول منفرد در همین ارتباط، به بازنگری بوم حوزه هنری و طرح‌ریزی برنامه‌های 3 ساله اشاره مجموعه اشاره و اظهار‌ کرد: کار با موضوع «هویت» برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز از اهداف ترسیم شده برای حوزه هنری در استان گیلان است و بستری مناسب برای تعامل و هم‌گرایی هرچه‌بیش‌تر را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فراهم‌ می‌کند.
وی این روند را گام‌به‌گام و تدریجی اعلام‌ کرد و با اشاره به اختصاص میز‌ قصه، تولید کتاب و آماده‌سازی تئاتر و نمایش‌های عروسکی گفت: تولید نمایش عروسکی «مرد مهربان جنگل» طی سال‌ گذشته، با استقبال همراه‌ بود و برای سال‌جاری، آماده‌سازی و اجرای بخش دوم این نمایش در دستور‌ کار قرار‌ دارد.
منفرد هم‌چنین، همراهی در برگزاری جشنواره قصه‌گویی کانون را مورد‌ استقبال‌ خواند و افزود: در صورت اندیشیدن تمهیدات لازم، آمادگی‌ داریم، اهدا‌کننده 5 جایزه ویژه بخش معرفی شخصیت‌های مطرح گیلان باشیم.
رئیس حوزه هنری گیلان دراین میان، به اهمیت چاپ و انتشارکتاب‌های کودک، با موضوع قصه‌ و قصه‌گویی پرداخت و حمایت این مجموعه از نویسندگان و مشارکت در چاپ و انتشار این آثار را اولویت خواند.
حمایت از اکران پویانمایی بچه‌زرنگ، از تولیدات کانون پرورش فکری نیز از دیگر مواردی بود که مورد تاکید منفرد قرار‌گ رفت و وی با خاطر‌نشان‌ کردن نقش حوزه هنری به‌عنوان پخش‌کننده مهم حوزه کودک و نوجوان گفت: در مرکز استان گیلان نیز برای اکران این پویانمایی در سینما‌سپیدرود رشت برنامه‌ریزی می‌کنیم.
سید‌رسول منفرد بخش پایانی صحبت‌های خود را به اهمیت فعالیت‌های کودک‌محور اختصاص‌ داد و تصریح‌ نمود:حوزه کودک از اولویت‌های ما است و برای اجرای برنامه‌های مشترک و راه‌اندازی لیگ‌های کتاب‌خوانی برای این گروه سنی آمادگی‌داریم.
محمد پُرحلم، معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان هم طی این نشست، به ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه این مجموعه و کانون پرورش فکری اشاره و با بیان‌این‌که نقطه تمرکز هردو مجموعه «فرهنگ و هنر» است، از آمادگی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارایه منابع در حوزه قصه‌و‌قصه‌گویی و هم‌چنین، در اختیار‌ قراردادن منابع صوتی و تصویری این مجموعه برای برگزاری هرچه‌بهتر بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.