کد خبر : 14630
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

معصومه نیک‌کار

رشد ۵۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی

رشد ۵۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی
عملکرد بندر آستارا منفی بوده اما انتظار می رود با توجه به اینکه سازمان بنادر، استاندارد ترین کانال دسترسی را از سال گذشته در اختیار بهره بردار این بندر قرار داده، این شرکت بزرگ در کشور عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه صادرات سیمان از بنادر گیلان آغاز خواهد شد، گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی ۵۶ درصد افزایش یافت.
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی در نشست بررسی موضوعات حوزه بندری بنادر استان گیلان با حضور عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون شاهد رونق اقتصادی در مجتمع بندری انزلی هستیم.
وی افزود: از ابتدای سال تا بیست و یکم شهریور ماه ۹۷۱ هزار تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۵۶ درصدی هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به بنادر آستارا و چمخاله،خاطرنشان کرد: عملکرد بندر آستارا منفی بوده اما انتظار می‌رود با توجه به اینکه سازمان بنادر، استانداردترین کانال دسترسی را از سال گذشته در اختیار بهره بردار این بندر قرار داده، این شرکت بزرگ در کشور عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.
یونسی با بیان اینکه روند تکمیل فاز اول بندر تفریحی گردشگری چمخاله پیشرفت خوبی داشته و پیمانکار وعده بهره برداری آن در دهه مبارک فجر را داده است، تصریح کرد: فاز دوم مهم تر از فاز نخست است و آن هم انتخاب سرمایه گذاری مناسب برای این بندر خواهد بود که با توجه به همت استانی که برای به ثمر رسیدن این پروژه وجود دارد، امیدواریم شاهد نتایج تاثیرگذار و ماندگار در منطقه باشیم.
وی با اشاره به اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای تعامل شهر و بندر، عنوان کرد: لایروبی حاشیه بلوار تاریخی و مرمت و بازسازی اسکله گرد شهرستان بندرانزلی، آغاز لایروبی تالاب بین المللی انزلی و تعریض خیابان بایندر منتهی به مجتمع بندری از جمله اقدامات اداره کل در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد صادرات از بنادر استان، گفت: رایزنی‌های بسیار به منظور صادرات سیمان صورت گرفت که در نهایت منجر شد که اولین محموله صادراتی سیمان در ابتدای هفته وارد مجتمع بندری انزلی شود و تنوع کالاهای صادراتی نیز در این بندر افزایش یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.