کد خبر : 13701
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

معصومه نیک‌کار

شهردار رشت: سالن زباله سوز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهردار رشت: سالن زباله سوز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
دو خط قدیمی کارخانه کود آلی بروزرسانی شده و دو خط جدید نیز راه اندازی می‌شود

به گزارش پویشگران گیل:
حمیدرضا طهوری مشاور وزیر کشور در جلسه بررسی پروژه های پسماند شهر رشت که در محل شرکت کود آلی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: فضای با ثبات شهرداری رشت برای برطرف کردن معضل پسماند تاثیرگذار است.
وی در این جلسه که احمدی مدیرکل پسماند سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، مسعود کاظمی معاون امور عمرانی استاندار گیلان، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر و رحیم شوقی شهردار رشت حضور داشتند، افزود: تحرک جدید و جدی در امر زیست محیطی گیلان اتفاق افتاده است.
مدیرکل پسماند سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور نیز در جلسه مذکور از اختصاص آخرین مرحله اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای اجرای پروژه لندفیل سراوان رشت خبر داد و گفت: با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌شود اعتبارات سال جاری نیز به موقع پرداخت شود.
احمدی با بیان اینکه سعی و خطا در شهرداری‌ها قابل قبول نیست، تصریح کرد: استان‌های شمالی جای تجربه جدید در برطرف کردن معضل پسماند نیست.
شهردار رشت نیز در جلسه بررسی پروژه های پسماند این شهر با اشاره به انعقاد قرارداد پروژه لندفیل سراوان رشت در شهریور سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: پروژه مذکور با سرعت خوبی در حال انجام است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رحیم شوقی از اتمام پروژه بهسازی دفنگاه سراوان رشت در ماه های آینده خبر داد و افزود: پس از سال ها معضل پسماند سراوان به سمت مسیر حل شدن خواهد رفت.
وی با بیان اینکه راه اندازی خطوط جدید پردازش در کارخانه کود آلی در دست اقدام است، تصریح کرد: دو خط قدیمی کارخانه بروزرسانی شده و دو خط جدید نیز راه اندازی می شود و با این روند امکان پردازش بخش زیادی از پسماند شهر رشت در کارخانه کود آلی امکان‌پذیر است.
شهردار رشت به احداث کارخانه زباله سوز اشاره کرد و یادآور شد: سالن کارخانه مذکور مطابق قرارداد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شوقی از رایزنی در راستای اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به کارخانه زباله سوز رشت خبر داد و بیان کرد: تسهیلات مذکور در قالب ۲۰ میلیون دلار ارزی و ۴۰۰ میلیون تومان ریالی اختصاص می یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.