کد خبر : 13627
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

معصومه نیک‌کار

اسکان حدود ۱۰هزار مسافر فرهنگی در مراکز آموزش و پرورش گیلان

اسکان حدود ۱۰هزار مسافر فرهنگی در مراکز آموزش و پرورش گیلان
بیشترین مسافر فرهنگی نیز از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و خراسان رضوی از خدمات مراکز رفاهی و واحدهای آموزشی استان گیلان بهره مند شدند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار تابستان امسال ۹ هزار و ۵۰۸ مسافر فرهنگی از مراکز رفاهی و واحدهای آموزشی منتخب این اداره کل استفاده کردند.
محمد فائزی اظهار کرد: بیشترین پذیرش مسافر فرهنگی در شهرهای رشت، انزلی، تالش و آستارا بوده که در قالب سه هزار و ۱۶۸ خانوار در مراکز رفاهی و مدارس خود اسکان دادند.
وی بیان کرد: بیشترین مسافر فرهنگی نیز از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و خراسان رضوی از خدمات مراکز رفاهی و واحدهای آموزشی استان گیلان بهره مند شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اولویت پذیرش در مراکز رفاهی با فرهنگیان است، اضافه کرد: ۱۶۵ مدرسه با ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت برای پذیرش مسافران فرهنگی در نظر گرفته شده ‌است.
وی درباره چگونگی پذیرش مسافران فرهنگی در مراکز رفاهی و مدارس گیلان خاطر نشان کرد: پذیرش در سوئیت‌ها و مراکز رفاهی به صورت حضوری است و برای اسکان در مدارس هم متقاضیان به ستاد مرکزی اسکان در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه فعالیت ستاد اسکان مسافران فرهنگی و مراکز رفاهی استان از اول مرداد ماه آغاز شد، اضافه کرد: این در حالیست که تابستان سال گذشته از تیرماه برای پذیرش مسافران اقدام شده بود.
تابستان پارسال ۵۸ هزار و ۱۲۹ خانوار شامل ۲۶۰ هزار و ۷۹۴ در مراکز رفاهی و مدارس استان اسکان یافتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.