کد خبر : 13609
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

معصومه نیک‌کار

معاون اداره کل محیط‌ زیست گیلان: ۷ شهر گیلان در تفکیک زباله از مبدا موفق هستند

معاون اداره کل محیط‌ زیست گیلان: ۷ شهر گیلان در تفکیک زباله از مبدا موفق هستند
در ۲۰ شهر استان تفکیک از مبدا زباله انجام می‌گیرد که از این تعداد ۷ شهر آستانه اشرفیه، کیاشهر، خشکبیجار، لولمان، لاهیجان، انزلی و لنگرود در اجرا از سایر شهرها موفق‌تر هستند.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون محیط‌ زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه تنها هفت شهر استان در اجرای تفکیک از مبدا زباله موفق هستند، گفت: هنوز در ۳۴ شهر گیلان تفکیک از مبدا زباله آغاز نشده است.
علی محمدپور درباره وضعیت مدیریت پسماند در گیلان، با بیان اینکه کم هزینه‌ترین، راحت‌ترین و سریعترین روش برای مدیریت پسماند تفکیک از مبدا زباله است، اظهار کرد: این مهم نه تنها در استان بلکه در کشور نیز به درستی انجام نمی‌شود.
وی افزود: اجرای درست تفکیک از مبدا زباله همت مدیران اجرایی پسماند و جلب مشارکت مردم را می‌طلبد.
معاون محیط‌ زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان با اشاره به اینکه علت کاهش مشارکت مردم در این زمینه نیاز به آسیب‌شناسی دارد، گفت: با داشتن برنامه مدون و جلب اعتماد مردم توسط مدیران اجرایی پسماند می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.
محمدپور با بیان اینکه استان گیلان ۵۴ شهر دارد، تصریح کرد: در ۳۴ شهر استان تفکیک از مبدا زباله انجام نمی‌شود.
وی یادآور شد: در ۲۰ شهر استان تفکیک از مبدا زباله انجام می‌گیرد که از این تعداد ۷ شهر آستانه اشرفیه، کیاشهر، خشکبیجار، لولمان، لاهیجان، انزلی و لنگرود در اجرا از سایر شهرها موفق‌تر هستند.
معاون محیط‌ زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان از شهرهای آستانه اشرفیه، کیاشهر، انزلی و لاهیجان بعنوان شهرهایی که حداقل یک کار شاخص در حوزه مدیریت پسماند انجام داده‌اند نام برد.
محمدپور درباره وضعیت شهر رشت به عنوان مرکز استان یادآور شد: با توجه به خبر امیدبخش مدیریت جدید شهری و برنامه‌های اعلامی جهت تفکیک از مبدا امیدواریم این مهم نیز برای شهروندان رشتی ملموس باشد.
محمدپور کاهش تولید زباله، تفکیک از مبدا زباله، جمع‌آوری، حمل و دفع اصولی را در مدیریت پسماند مهم ارزیابی کرد و گفت: هر زمان برنامه ریزی داشتیم مردم همکاری کردند، چه بسا هر شهری شروع و هر شهرداری همت کرد تفکیک از مبدا زباله در آن شهر موفق‌تر شد.
وی تاکید کرد: در مدیریت پسماند هر یک از نهادهای مسئول و اجرایی قید شده در قانون پسماند اگر به درستی نسبت به انجام وظایف خود عمل کنند می‌توان این مشکل را مدیریت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.