کد خبر : 12864
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

معصومه نیک کار

سرپرست فرمانداری رشت : با مدیریت دولت سیزدهم شاهد گشایش های اقتصادی در ابعاد مختلف هستیم

سرپرست فرمانداری رشت : با مدیریت دولت سیزدهم شاهد گشایش های اقتصادی در ابعاد مختلف هستیم
هفته دولت فرصتی است تا دستاوردهای دولت و نظام را به سمع و نظر مردم ما که بهترین ملت روی زمین هستند، برسانیم.

به گزارش پویشگران گیل:
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در شرایطی مسئولیت را پذیرفت که کشور پیکره اقتصادی ضعیفی داشت، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم صحبت صادقانه و شفاف با مردم است و با مدیریت دولت اکنون شاهد گشایش های اقتصادی در ابعاد مختلف هستیم.
مهندس کیا عاشوری امروز همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در مراسم ویژه برنامه گرامیداشت هفته دولت در بخش لشت نشاء ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است تا دستاوردهای دولت و نظام را به سمع و نظر مردم ما که بهترین ملت روی زمین هستند، برسانیم.
سرپرست فرمانداری رشت افزود: سال‌ها از واقعه عاشورا می‌گذرد، اما ما هنوز متاثر از فضای عاشورا و اربعین هستیم، یعنی عاشورا صرفا یک واقعه تلخ در بستر تاریخ نبود بلکه نشان می‌دهد هر چیزی که با خدا مانوس شود، جنس الهی می‌گیرد و ماندگار می‌شود.
وی ادامه داد: امسال هفته دولت ۲۴۸ پروژه در شهرستان رشت با اعتبار ۲۳۰۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری را شاهد هستیم، از این تعداد ۴۲ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان به بخش لشت نشاء اختصاص دارد.
عاشوری با اشاره به پروژه های افتتاح شده بخش لشت نشا، بیان کرد: امروز با همکاری آموزش و پرورش دو زمین چمن در این بخش به بهره برداری رسید تا زمینه فعالیت ورزشی نوجوانان و جوانان را فراهم کنیم. قبل از انقلاب در روستاهای ما مدرسه نبود اما امروز در همه روستاها امکان تحصیل فراهم شده است.
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به دستاوردهای نظام در بعد از انقلاب و همچنین خدمات رسانی به مردم گفت: همه امکانات و زیرساختی که در شهرها وجود دارد اکنون در روستاها هم هست و این دلگرمی مردم نسبت به نظام را نشان می‌دهد.
عاشوری با بیان اینکه دستاوردهای تحقق یافته همه به تلاش دولتمردان و تدابیر امامین انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار با پاسداران اشاره فرمودند که «ما به قله نزدیک شدیم»، علی رغم اوج هجمه های استکبار که با تمام قوا در میدان حضور دارند جایگاه کشور ما در نظام بین المللی جایگاه ویژه‌ای است.
وی با اشاره به مؤلفه‌های قدرت هر کشور گفت: هر کشوری قدرت مادی و معنوی بیشتری داشته باشد در جایگاه بالاتری قرار دارد، قدرت معنوی بیانگر اثرگذاری بر کشورهای دیگر است. امروز دریای سرخ، مدیترانه، بحرین، امارات، سوریه و لبنان که روزی در سیطره سیاست‌های استکبار جهانی بودند امروز در امتداد سیاست‌های استکبار جهانی نیستند.
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به عضویت ایران در شورای پیمان شانگهای و بریکس، گفت: ما جزو ۶ کشور برتر تولیدکننده موشک‌های هایپرسونیک هستیم، در حوزه هوا فضا و تولید موشک در اوج محاصره و تحریم بودیم ولی امروز با افتخار عضو باشگاه هوا فضای جهان هستیم و همچنین در جایگاه ۵ قدرت برتر تولید پهباد جهان قرار داریم.
عاشوری گفت: در بحث کرونا ما جزو ۱۰ کشور برتر تولیدکننده واکسن کرونا بودیم، دولت سیزدهم وقتی سکاندار کشور شد روزانه ۷۰۰ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم، با مدیریت و درایت دولت اکنون کرونا به طور کامل از بین رفته است.
وی رتبه چهارم علم نانو در جهان، رتبه نهم تولید انرژی در جهان، جزو ۱۷ کشور برخوردار از ارتش قدرتمند جهان را از دیگر توفیقات بین‌المللی دانست و بیان کرد: امروز با افتخار در نظام بین‌الملل در رتبه بالایی قرار داریم.
مقام عالی دولت در مرکز استان تصریح کرد: دولت سیزدهم که اکنون حدود دو سال از عمرش گذشته، در شرایطی مسئولیت را پذیرفت که پیکره اقتصادی ضعیفی داشت، از لحاظ رشد نقدینگی شرایط خوبی نداشتیم، ارزهایی که باید صرف واردات کالا خدمت می‌شد صرف جاهای دیگر می‌شد. اما یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم صحبت صادقانه و شفاف با مردم است و با مدیریت دولت اکنون شاهد گشایش های اقتصادی در ابعاد مختلف هستیم.
عاشوری مطالبات کشاورزان را به حق دانست و بیان کرد: بسیاری از برنج‌ها از سال گذشته همچنان در انبارها مانده، بخشی از ارقام پر محصول توسط تعاونی مصرف در حال خریداری است.
وی با اشاره به افزایش قیمت برنج هاشمی، افزود: افزایش قیمت برنج در برهه ای باعث شده بود که مصرف نان افزایش یابد، این باعث شد برخی از کشاورزان به قیمت اولیه فروختند و برخی خریداری کردند که این امر باعث شد که قیمت برنج روی ۷۰ هزار تومان بماند که با هزینه‌های کارگری همخوانی ندارد.
سرپرست فرمانداری رشت گفت: شرایط استان با همدلی و هم افزایی که وجود دارد، بسیار خوب است. تاکید استاندار و مدیران استانی این است که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.