کد خبر : 12735
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی در ایام اربعین

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی در ایام اربعین
هنگام دریافت پیامک به شماره فرستنده توجه کنید، چنانچه پیام از شماره شخصی ارسال و حاوی لینک بود، بدون شک کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک آن کلیک نکنید.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس پلیس فتا استان از سوء استفاده کلاهبرداران از عواطف و احساسات مذهبی شهروندان در ایام اربعین خبر داد.
سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شیوه و شگرد‌های کلاهبرداران ارسال لینک‌های آلوده برای زائران در طول مسیر و کمک برای جمع‌آوری نذورات است.
وی افزود: مجرمان با طرح موضوع جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نذورات مردمی برای برپایی موکب یا پذیرایی از زوار اربعین، پیام‌هایی را در شبکه اجتماعی حاوی لینک پرداخت اینترنتی جعلی یا معرفی شماره حساب در اختیار مجرمان به‌ عنوان حساب هیئت‌های مذهبی یا خادمان موکب برای کاربران ارسال و به این شکل اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان گیلان تاکید کرد: شهروندان در صورت تمایل به پرداخت هر گونه نذورات نقدی، ترجیحاً با مراجعه حضوری به مؤسسات معتبر و هیئت‌های شناخته شده مذهبی این اقدام نیکو و خداپسندانه خود را انجام دهند.
این مقام انتظامی بیان داشت: هنگام دریافت پیامک به شماره فرستنده توجه کنید، چنانچه پیام از شماره شخصی ارسال و حاوی لینک بود، بدون شک کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک آن کلیک نکنید.
سرهنگ نقی‌مهر در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.