کد خبر : 6475
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

برندگان ایرانی دومین مسابقه بین‌المللی «آسیای ادبی-۲۰۲۳» معرفی شدند

برندگان ایرانی دومین مسابقه بین‌المللی «آسیای ادبی-۲۰۲۳» معرفی شدند
برنده جایزه بزرگ نثر فارسی نشان «ICPD»، سیده معصومه شمس از استان البرز و مجتبی پورفرخ از استان گیلان، ثمین سجادی از استان زنجان به ترتیب مقام های اول و دوم این مسابقه را از آن خود کردند.

به گزارش پویشگران گیل:
حمید نظرخواه علیسرایی از اعلام اسامی برندگان ایرانی دومین مسابقه بین‌المللی «آسیای ادبی-۲۰۲۳» خبر داد و گفت: آثار همه برندگان این مسابقه در گلچین بین المللی ادبی قاهره در مصر منتشر خواهد شد.
رئیس هیأت داوران دومین مسابقه بین‌المللی «آسیای ادبی» قزاقستان و مصر در گفتگو با خبرنگار پویشگران گیل گفت: دومین مسابقه بین المللی«آسیای ادبی- 2023» که به منظور هشتصدمین سالگرد سلطان بیبارس و سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین قزاقستان و مصر فراخوان داده بود، 150 آثار رسیده در بخش فارسی را مورد داوری قرار داد.
وی با اشاره به اینکه آثار بخش فارسی شامل شاعران و نویسندگان ایرانی و افغانستانی بوده است، اظهار کرد: کمیته ساماندهی سه دیپلم برای برنده های اول، دوم و سوم و یک نشان «ICPD» برای برنده نهایی در نظر گرفته است.
نظرخواه همچنین افزود: آثار همه برندگان این مسابقه در گلچین بین المللی ادبی قاهره در مصر منتشر خواهد شد.
نظرخواه، «ابوذر افشنگ» از استان مازندران را برنده جایزه بزرگ شعر فارسی نشان «ICPD» معرفی کرد و ادامه داد: مهسا طایری از استان گیلان مقام اول، مجتبی پورفرخ از استان گیلان مقام دوم و رضا باباخانی از استان زنجان به مقام سوم مسابقات دست یافتند.
و در ادامه با اشاره به منتخبین بخش نثر زبان فارسی تصریح کرد: برنده جایزه بزرگ نثر فارسی نشان «ICPD»، سیده معصومه شمس از استان البرز و مجتبی پورفرخ از استان گیلان، ثمین سجادی از استان زنجان به ترتیب مقام های اول و دوم این مسابقه را از آن خود کردند.
گفتنی است، که بخیت رستم اف ،رئیس دومین مسابقه بین المللی «آسیای ادبی» و یوانا آرسنی، دبیر اجرایی این مسابقه بودند که پیش از این طی نامه ای حمید نظرخواه علیسرایی، شاعر، نویسنده، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، پژوهشگر فرهنگ عامه و رئیس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان را به عنوان رئیس هیأت داوران دومین مسابقه بین المللی «آسیای ادبی» زبان فارسی در ایران و همچنین بهرام علیزاده _شاعر و منتقد ادبی و آرش دل آور_ شاعر و منتقد ادبی را نیز به عنوان هیأت داوران بین المللی زبان فارسی (ایران) معرفی کرده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.