کد خبر : 12668
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

رئیس شورای شهر رشت :متاسفانه هیچ گونه ساماندهی در موضوع زباله گردها وجود ندارد

رئیس شورای شهر رشت :متاسفانه هیچ گونه ساماندهی در موضوع زباله گردها وجود ندارد
تفکیک زباله از مبدا به خوبی انجام نمی‌شود

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای شهر رشت گفت: در حال حاضر تفکیک زباله از مبدا به خوبی در سطح شهر انجام نمی شود و متاسفانه در موضوع زباله گردها نیز ساماندهی انجام نشده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در نود و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از حضور اصحاب رسانه به منظور پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری رشت اظهار کرد: اصحاب رسانه در تمامی ایام همراه شورا هستند و با انعکاس اخبار این حوزه ، عملکرد خادمین مردم رشت را به اطلاع شهروندان می رسانند.
وی با تبریک یکم شهریور مصادف با روز پزشک افزود: یکم شهریور ماه مصادف با سالروز ولادت طبیب برجسته و نامدار ایرانی حکیم ابوعلی سینا به نام روز پزشک نامگذاری شده است و رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از پزشکان ایرانی ضمن قدردانی از تلاش‌های این قشر گفت:اگر کسی مثل ابن‌سینا در دنیای امروز با امکانات امروز درس می‌خواند، کاری می‌کرد که تا هزار سال دیگر دنیا مدیون او باشد؛ همچنان که در آن دوران و به حسب آن زمان کاری کرد که هزار سال دنیا مدیون او شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: با انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ توسط منافقین ، شهید محمد علی رجایی رئیس جمهور و شهید محمد جواد باهنر نخست وزیر ایران اسلامی بهمراه جمعی از یارانشان در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند‌.
کارگرنیا با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «شهید باهنر، مرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی‌فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می‌گذرد. وی یکی از متفکرین و تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌های انقلاب بود. نوشته‌های زیادی داشت و کتاب‌های زیادی را تنظیم کرده بود. ارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند.
نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی صدر، بسیار برجسته بود. شهید رجایی با صبر خود و متانت و حوصله عظیم و با قبول دردها و رنج‌های قلبی و غیرقابل افشایی که داشت، توانست، بنی صدر خائن را افشا و رسوا کند و به زمین بکوبد.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت تصریح کرد: آغاز هفته دولت را به دولتمردان ایران اسلامی بالاخص استاندار گیلان به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان و فرماندار رشت تبریک می گویم و با تمامی مشکلاتی که به واسطه تحمیل تحریم ها دامنگیر ملت ایران اسلامی شده است ،یقین می دانیم که با عزم و اراده ای که به منظور ارایه خدمت صادقانه و رفع مشکلات در این دولت و در راس آنان رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی وجود دارد،روز به روز شاهد مرتفع شدن مشکلات و حرکت پرشتاب تر کشور به سمت توسعه و تعالی خواهیم بود .
شرایط تفکیک زباله رضایتبخش نیست
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به وضعیت پسماند و اهمیت موضوع تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: متاسفانه در موضوع تفکیک زباله از مبدا شرایط رضایت بخش نیست و با وجود آن که چندین سال یک شرکت خصوصی با شهرداری رشت در این باره قرار داد همکاری داشت اما عملا هیچ اقدامی مشاهده نشد.
کارگرنیا با بیان اینکه گزارشاتی مبنی بر حضور مجدد افرادی ناکارامد در مجموعه پسماند شهرداری رشت که در گذشته به واسطه عملکرد آنان ضرر و زیان فراوانی متوجه این سازمان شد به گوش می رسد افزود:
سازمان پسماند باید از کارهای نمایشی اجتناب کند و عملکردها باید در سطح شهر مشاهده شود و گزارش هایی که از وضعیت کارخانه کودآلی نیز به گوش می رسد رضایت بخش نیست.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه در چند سال گذشته ، حدود ده میلیارد تومان خارج از تشریفات قانونی جهت حل مشکل شیرابه سراوان به یک شرکت نوبنیان سپرده شد افزود: طبق قرار داد باید این پروژه حدود دو الی سه سال قبل به بهره برداری می رسید اما متاسفانه باز هم کارها نمایشی پیش رفت و باید در این باره نیز اقدامات لازم تسریع شود.
کارگرنیا با بیان اینکه با ورود استاندار گیلان در حوزه دفنگاه سراوان اتفاقات خوبی رقم خورده است گفت: امیدواریم با عزم جدی مشکلات پسماند در دیگر بخش ها نیز برطرف شود.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه در برخی از موارد باید با بررسی تمام جوانب اقدام کرد افزود: سازمان پسماند به دلیل بی توجهی شرکت های طرف قرار داد به موضوع مدل خودروها مبلغ هنگفتی را به عنوان جریمه کسر کرد و حالا شنیده می شود که برخی از شرکت ها نیز به بهانه های مختلف حقوق و مزایای کارگر رفت و روب را کسر کرده اند.
کارگرنیا با تاکید به اینکه حوزه فنی سازمان پسماند باید به وضعیت خودروها توجه داشته باشد، بیان کرد: باید در ابتدا ظرفیت شرکت‌ها سنجیده شود و نباید در هر صورت کارگر آسیب ببیند .
وی با تاکید به اینکه بیش از یک هزار زباله گرد در شهر مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد : با توجه به خطراتی که به واسطه پشه ناقل بیماری اخیرا مطرح شده است باید نظافت شهر به طور ویژه مورد توجه باشد و متاسفانه هیچ گونه ساماندهی در موضوع زباله گردها وجود ندارد و می توانیم از حضور زباله گردها در طرح تفکیک زباله از مبدا استفاده کنیم.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه متاسفانه مخازن زباله جدید در سطح شهر مشاهده نمی شود گفت: مخازن زباله یکی از آلوده ترین وسیله ها است و متاسفانه هیچ نظارتی بر نگهداری و نظافت این مخازن وجود ندارد و این ها موجب آسیب رساندن به بیت المال و نارضایتی شهروندان شده است.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه در برخی از موارد باید با بررسی تمام جوانب اقدام کرد افزود: سازمان پسماند به دلیل بی توجهی شرکت‌های طرف قرار داد به موضوع مدل خودروها مبلغ هنگفتی را به عنوان جریمه کسر کرد و حالا شنیده می شود که برخی از شرکت‌ها نیز به بهانه های مختلف حقوق و مزایای کارگر رفت و روب را کسر کرده اند.
کارگرنیا با تاکید به اینکه حوزه فنی سازمان پسماند باید به وضعیت خودروها توجه داشته باشد بیان کرد: باید در ابتدا ظرفیت شرکت ها سنجیده شود و نباید در هر صورت کارگر آسیب ببیند .
وی با تاکید به اینکه بیش از یک هزار زباله گرد در شهر مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: با توجه به خطراتی که به واسطه پشه ناقل بیماری اخیرا مطرح شده است باید نظافت شهر به طور ویژه مورد توجه باشد و متاسفانه هیچ گونه ساماندهی در موضوع زباله گردها وجود ندارد و می توانیم از حضور زباله گردها در طرح تفکیک زباله از مبدا استفاده کنیم.
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه متاسفانه مخازن زباله جدید در سطح شهر مشاهده نمی شود گفت: مخازن زباله یکی از آلوده ترین وسیله ها است و متاسفانه هیچ نظارتی بر نگهداری و نظافت این مخازن وجود ندارد و این ها موجب آسیب رساندن به بیت المال و نارضایتی شهروندان شده است.
کارگرنیا با تاکید به اینکه مناطق رشت بزرگ است افزود: باید تعداد خودروهای جمع آوری زباله خشک، ایستگاه‌های ثابت تحویل زباله خشک و اپلیکیشن برای ارتباط مردم را افزایش دهیم و دیگر عذری در این باره پذیرفتنی نیست و مدیر عامل فعلی پسماند رشت با تمامی مشکلاتی که در این حوزه مطرح بود این مسئوولیت را پذیرفت و حالا نیز باید عملکرد قابل قبول ارائه کند.
وی به اعزام موکب خدام العتره شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه عوامل اجتماعی ایی موکب خدام العتره شامل کارکنان و کارگران خدوم شهرداری رشت به منظور ارائه خدمات به زائرین اربعین اباعبدالله (ع) عازم کربلای معلی می شوند که از اعضای شورا تقاضا دارم در مراسم بدرقه این کاروان حضور پیدا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.